Ofrivillig sovmorgon

 Igår var jag riktigt konstig i kroppen! På matten till igår sov jag lite oroligare än jag gjort den senaste veckan, när jag klev upp kändes det som att benen skulle vika sig under mig helt plötsligt och jag mådde illa, fast bara så där irriterande, inte så jag behövde ligga ner eller faktiskt gå och kräkas. En konstig känsla helt enkelt. Jag var också väldigt trött. Efter barnmorskan låg jag i soffan och kunde inte göra något. Ville kolla en Beck-film, samtidigt som jag inte orkade. Ville vila men kom inte till ro. Konstig helt enkelt. 

Dagen slutade med att vi handlade mat, hittade mössor till Lucas och käkade McDonalds till middag. Jag vågade seriöst inte ställa mig vid spisen när jag var så konstig, plus att middagen hade blivit jättesen eftersom vi kom iväg senare än planerat. 

Denna morgon började sen med att Jonas väckte mig, en halvtimme efter jag skulle gått upp. Jag hade alltså försovit mig. Jag var beredd på panik från Lucas men han har lärt sig rutinen på morgonen nu. Så underbart! Så han fick vakna till och hans gröt hann bli färdig. Eftersom min frukost tog längre tid att tillverka, åt han utan att tjata, vilket var så skönt! Så själva matintaget för hans del gick från 30-40 minuter, till knappt 15-20 minuter. Så himla duktig! 

Så trots sovmorgonen, hann han iväg i tid. Nu tänkte jag sova igen. Jag är inte alls lika konstig i kroppen idag, men jag är trött och sliten. Det är väl kroppen som säger åt mig att vila nu. Det är nära till bebis anländer så nu gäller det att få all vila man kan hitta. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag