Vilken dag är det ens?

Tredje helgen i rad där det är extra ledigt. Jag får lätt panik. Även om jag inte behöver tänka på att jag ska till jobbet och sådana saker, så blir det förvirrande. 

Jonas slutade exempelvis tidigare i torsdags, ledig fredag. Idag är det lördag, men det känns ju som söndag eftersom han var ledig en extra dag, förstår ni? Jag är så förvirrad, och det blir ju ännu värre eftersom det idag är en vanlig lördag. Så vill man kan man gå och handla i butikerna, men igår var det stängt. Väldigt förvirrande. 

Trots lite kaos igår, fredag, blev det gymmet på eftermiddagen. Detta ska jag tacka Emelie för. Hon var rastlös och ville komma hit, hon skulle bara träna först. Så det slutade med att jag hoppade i träningskläderna och stack dit jag med. Tanken var att köra lätt med de flesta musklerna eftersom jag körde ett pass i torsdags. Och jag körde olika muskelgrupper, vissa fick dock lite mer än de förtjänade och det känner jag idag. Jag tänkte inte på att jag skulle berätta det här i bloggen, så kolla vilken bra bild jag tog! Denna bild är alltså en bild för att visa för min mor att det blev gymmet trots allt. Och jag är inte bekväm med att ställa mig och ta kort på gymmet, varken på mig eller på maskinerna eller något annat, så jag slängde upp telefonen två sekunder mellan mina set. Så det blev en snabb bild på en maskin som är helt märklig. Men jag lägger den här ändå, för det är ju samtidigt lite roligt att jag tycker att det är så obekvämt. Överallt står ju folk hela tiden och speglar sig och som tar kort typ hela tiden, men jag tycker inte om det. En del är ju för att jag är ju där för att träna, inte för att hålla på med telefonen. Det tar ju sådan tid för dom som sitter med den hela tiden, känner ni det också?

Kvällen sen bestod av på spåret som alltid, men Emelie och även Jimmy dök upp och vi tjötade om allt och lite till. Lite störigt som alltid att Jimmy inte kan vara tyst när vi kollar på spåret. Jag missade en hel del ledtrådar. Gabriel fick även leka med sin kassaapparat som han fick i julklapp av mormor och morfar. Den gick verkligen hem för han satt med den i en timme utan att klaga. Så roligt och se att han uppskattar sina leksaker. Senare spelade jag, Jonas och Jimmy tv-spel. Meningen var att grabbarna skulle spela, men jag brukar vara med och kolla på ett tag. Tanken var att jag bara skulle retas lite och sen sätta mig vid mitt xbox, men Jonas visade ett spel som jag ville testa och sen var det jag och Jonas som höll i handkontrollen. Spelet är inte ett äkta spel utan ett spel som andra spelare har bakat ihop från ett äkta spel. De har hackat originalspelets uppbyggnad och gjort egna ändringar. Så spelet ser har samma typ av grafik och sådant, men storyn är totalt annorlunda och ledtrådarna är inte samma och sådär. Jag blev så såld och kunde inte sluta och Jonas taggade igång också eftersom jag kom längre än vad han gjorde första gången. Så vi hade verkligen roligt tillsammans.

Idag tog jag äntligen tag i snön. Vi har inte skottat på hela helgen då det har snöat typ hela tiden. Så onödigt att skotta då. Men i natt slutade det snöa, jag vet att det kommer smälta bort snart men det var ändå något som måste göras. Vi kan inte gå i 15 cm djup snö till och från bilen. Trottoaren behövde också ses över eftersom vi får post och grejer. Så jag slängde på mig lurarna, startade en podd och körde igång. Det var så jobbigt! Snön var djup och tung och närmast marken var det ju såklart massor av is eftersom det snöat/regnat/ fryst på och tinat om vartannat. Men det blev gjort i alla fall! 

Grabbarna sover och jag är rastlös, jag hade gärna åkt runt lite och kollat i olika affärer men det är så drygt när man har med båda grabbarna och man ska ta ur dom och sätta i dom i bilen igen och i olika kundvagnar. Så det blir väl att bara vara hemma och inte göra något.

Har ni några planer såhär en lördag?










 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag