Julen är städad, nu börjar vi om

Ett inlägg som skulle kommit i måndags kommer här! Det märks att Lucas är hemma igen för jag hinner inte uppdatera på kvällarna, då har vi spelat Fortnite tillsammans och sen har det varit läggdags. Så här kommer ett inlägg skrivit i mobilen så är det lite knasigt upplagt vet ni varför. 

 I söndags plockade vi ner julen. Vi hade inte så mycket uppe i år så det gick snabbt. Jonas har ju inget pynt och det jag har, ja det har jag tröttnat på. Med tanke på det ekonomiska läget, köper jag inte för mycket nytt. Återigen, vi har det bra ekonomiskt, men vi vet inte vad som händer med vår elräkning. Vi har ju haft samma kostnad hel tiden i princip, men när ändras det? Så vi håller hårt i pengarna för att inte få en för stor smäll när fjärrvärmen ökar i pris. Och att köpa en ny tomte eller något sådant, nej det vill jag inte. Då vill jag ju köpa allting för ett rum, så man kan matcha allting tillsammans. Så inget nytt pynt alla, förutom nya ljus och kulor till granen.

Så att städa bort julen gick snabbt. Så för mig börjar det nya året nu, i måndags. Alla helger är över, vardagen börjar och de gamla rutinerna kickar in. Det är inte enkelt att få till allt när folk fortfarande är lediga, att en fredag är röd dag och så vidare, så nej, för mig börjar det nya året efter trettonhelgen. Känner ni likadant? 

 Denna vecka har ju redan kommit halvvägs men ni ser mitt träningsschema eller? Jag körde Bodypump i söndags och i måndags  sen kör jag ett pass igen på torsdag, tabata på fredag, på lördag är det lördagsmix och på söndag är det pump igen. Det som inte syns här är att jag kör ett pass på måndag igen. Detta är egentligen på tok för mycket träning, men jag behöver detta. På grund av väder och vind, kommer jag inte ut så mycket som jag vill. Så att träna på gymmet gör att jag åtminstone rör på mig. Jag tar såklart inte svintunga vikter varje gång, jag anpassar mig efter vilken dag det är och hur många pass jag har kvar eller hur många jag redan gjort. 

Igår tisdag blev jag så lycklig. Först gick jag en promenad på förmiddagen med barnen i vagn. På kvällen efter middagen gick jag och Jonas ut med barnen igen. Denna gång låg Mikael i vagnen och Gabriel gick bredvid. Han behöver springa av sig lite nu stackarn, aktiveras inte tillräckligt har jag en känsla av. Och han knatade på längre än jag trodde. Första gången vi gjorde detta ville han minsann sitta i vagnen, denna gång traskade han på hela ”statsrundan” som jag kallar den. För er som vet - från vårt hem till Coop, över järnvägen till torget. Storgatan bort till kullgatan och sen hem. En bra bit för en liten kille!

Har ni några planer resten av veckan? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag