Ännu en lördag, och snart har ännu en vecka gått. Jag tänkte sammanfatta den lite här så jag faktiskt kan se vad jag har lyckats med bland saker jag vill göra för att förbättra vardagen.

För det första så har jag lyckats med alla mina träningspass denna vecka - måndag, torsdag, fredag och lördag. Jag har ett pass imorgon också men jag ser verkligen fram emot det. Älskar när jag får använda min kropp! Dessutom har jag tagit promenader tisdag och onsdag, så jag har rört på mig ordenlligt alla dagar denna vecka. Utöver det har vi ju tagit korta kvällsrundor med Mikael i vagnen och Gabriel traskandes bredvid. Detta har Gabriel verkligen gillat! Han är så glad när han får promenera själv, titta på alla bussar och på tåget som oftast kommer samtidigt som vi går ut. Att se trafiken och alla som kommer på cykel eller med hundar. Allt tittar han på med intresserade ögon. Ikväll var vi ute igen och han testade att sätta foten på gräset, det var spännande! Låter kanske konstigt att ett barn som går med skor ska bli intresserad av att gå i gräs, men Gabriel har ju inte tyckt om att gå ute. Han är väldigt försiktig i allt vad han gör. Så varje litet framsteg är så fantastiskt. Nu har han som sagt fått sina regnbyxor och han var så rädd när vi tog på dom, men så fort vi knäppt dom och han fick röra sig i dom hemma, så var han nöjd. Samma sak när vi gick ut, han bråkade medan vi klädde på honom men så fort han insåg att han skulle få traska själv, var det helt okej att ha regnbyxor på sig. Jag gillade dessutom att jag hittade ett par gröna på rean, istället för svarta som man alltid köper.

Som sagt så har vi tagit tre promenader den här veckan, två där vi har gått runt centrum och en gång där vi stannade i lekparken. Redan när vi var ute andra kvällen ville Gabriel in på lekparken men då hade han inga regnbyxor. Så vi traskade vidare den gången. Idag fick han däremot gå in. Det blev en stund i gungan, vilket han älskade. Det är roligt med att Gabriel har börjat visa väldigt tydligt vad han vill och inte vill. Så när han var nöjd, ja då visade han att han ville upp. Ett varv i rutschkanan och sen gick han själv mot grinden och ville fortsätta vår lilla promenad. Han valde att gå hemåt, utan att veta om det såklart, men han såg ju stationen och bussarna så vi visste ju vad som hägrade. Dessutom hade vi bara tänkt att gå till lekparken idag så det gjorde ingenting. 

Mikael var såklart med och idag drog jag vagnen så Jonas fick gå lite med Gabriel också. Mikael somnade innan vi ens kom till lekparken, han hade bara sovit en gång tidigare idag så han var väl trött stackarn. Nackdelen är ju att han somnar så sent så han är ju vaken längre på kvällen, vilket kan ställa till det litegrann. Men det gör ju ingenting egentligen, Det är ju bara den lilla detaljen att Jonas vill sitta och fixa med sina videos, och jag vill sätta mig och spela eller kolla en film. Men så är det med småbarn, ens egna intressen blir något åsidosatta. Det finns dock en liten fördel med att Mikael är vaken längre på kvällen - jag och Jonas gör faktiskt något ihop. Vi umgås med Mikael. Nu är det inte lätt att umgås med en liten bebis som bara ormar sig i famnen, men en liten stund kan man hålla honom innan han blir på tok för galen och vill sitta i hoppgungan istället. Medan han hoppar i den, sitter vi och tittar på en serie tillsammans, samtidigt som vi tittar på Mikael. Just nu har vi börjat titta på CSI: New York. Jag har ju sett alla avsnitt flera gånger och jag har hittills känt igen allihopa så jag behöver inte kolla så noga, så då är jag med Mikael istället, samtidigt som jag hör tv:n.

När vi kom hem från promenaden, satt Gabriel och myste i pappas knä. På tv:n var det Darkwing Duck. Efter en stund kom han och satte sig hos mig. Han är så härlig som kommer och söker närhet och vill mysa. Sen kan han ju inte sitta länge, men vad gör det? Han kommer och ber om närhet, det är allt jag önskar. Och när han ber om den så ger jag alltid extra mycket. 

Så hittills har jag verkligen lyckats! Vi har följt vår matsedel och haft rätt mat hemma. Vi har aktiverat Gabriel mer under veckan, tanken är att vi ska kunna ge oss ut varje kväll tillsammans, men vi börjar lite i taget. Han kommer ju aktiveras på förmiddagarna nu också då jag ska börja vara på öppna förskolan så mycket som möjligt med grabbarna. Jag har lyckats med min träning. Jag vill träna så mycket jag bara kan och de dagar jag inte är på gymmet, ja då vill jag ta en raskare promenad, detta har jag lyckats med också. Det enda som är fruktansvärt irriterande är min trötthet. Jag är så trött på dagarna. Det är väl dags att börja dricka kaffe mer regelbundet. Jag äter min frukost och sen är jag så trött! Men jag får väl ladda kannan redan kvällen innan, eller medan jag kokar min gröt, så jag dricker kaffe redan till frukosten. Vi får se. Får jag bukt med den så kommer jag orkar mer i alla fall. 

Har ni haft en bra vecka? 










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag