Promenad

 Idag tog jag årets första långpromenad. Jag har ett mål för detta år - att de dagar jag inte är på gymet, ska jag ta en längre promenad med barnen. Så idag knatade jag på i 4,5 km. 

Jag har ju inte promenerat så långt sen Gabriel var nyfödd. Då var det en gång jag gick från vårt hus, upp förbi donken och godishuset, vidare förbi dollarstore och sen en lång gata med industrier. Det var asjobbigt men så skönt. Jag gick även hälsans stig en gång med Gabriel, och den är 5 km, plus kanske 3-400 meter extra från vårt hus. 

Nu under januari har jag dessutom som utmaning i min klocka att jag ska gå 4 km 14 gånger. Så nu har jag klarat en gång. Nu får benen vila från promenad både onsdag och torsdag för då ska jag till gymmet, men sen är det två dagars promenad igen. Jag fick rejält ont i fötterna och det är ju inte så konstigt eftersom jag inte gått denna sträcka på över 1,5 år. men nu ska här promeneras! Jag kommer ha ont imorgon och det kommer garanterat gå skit på spinningen, men så länge jag är där och trampar på tar paus för fötterna, ja då funkar det med. 

Så nu har jag flera mål - jag ska ut och gå när jag inte är på gymmet men så fort mina fötter klarar av det, så kan jag även ta promenader de dagar jag är på gymmet, men de blir kanske inte lika långa. Jag vill dessutom öka min hastighet. Nu var det segt att gå, det var ett tag sen jag tog en promenad, och det var lite kyligt först men sen blev det kanon, men som sagt jag ska öka min egna hastighet. Så lite mål som jag ska uppfylla framöver. Det gäller ju bara att få rutin på det hela, sen är det ju enkelt. 

Motionerar/tränar ni något under veckorna? Hur mycket i så fall? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag