En drömtisdag

 Ännu en natt där Mikael vaknar med illvrål vid kl 02.00. En flaska fick honom att somna om och jag fick vrida mig lite innan jag med slocknade. Sen hände något denna morgon. Jag åt min gröt, ringde min mor och drack mitt kaffe. Vi pratade om olika grejer - när kommer Lucas hem igen? Vilka dagar kan jag träna nästa vecka (mer om varför min mor är inblandad i detta kommer så småningom)? Ja vi snackade om lite olika saker helt enkelt. Jag fick feeling och började plocka och fixa för att kunna ta mig ut med grabbarna. Så strax innan 10.30 kom vi ut. Innan vi kom ut var det dock inte jätteroligt, först ner med skötväskan och sen upp till översta våningen för att fixa linserna. Byta blöja och klä på Mikael och ner i vagnen. Upp igen för att göra samma sak med Gabriel. Så det blir några vändor och jag är redan svett när jag kommer ut. 

Men vi kom ut som sagt, tog mig till H&M och sen kollade in lite kläder. Behöver nytt till alla tre grabbarna eftersom vi ska fotograferas snart. Jag kollar lite inspiration för att se vad vi kan tänkas behöva. Sen gick jag vidare till öppna förskolan. Jag planerade in så att vi skulle komma när sångstunden var slut. De flesta vill ju komma till den, men Gabriel har alltid varit väldigt orolig under detta moment, så jag ville inte börja vår utflykt med att han skulle bli orolig. 

Det var en del barn idag men det gick bra ändå. Gabriel började leka med en tallrik som han puttade på fram och tillbaka. Detta gjorde han nästan hela tiden då vi var där. Mikael sov den första stunden men när Gabriel åt lunch vakande han. Så Mikael fick faktiskt vara där vaken för en gångs skull. Okej, han har varit vaken tidigare, men de gånger jag haft med båda två, har han alltid sovit. Efter lunchen fick de leka lite till. Gabriel fortsatte med denna tallrik och Mikael visade upp hur bra han sitter. Inte ens jag sett honom sitta så ordentligt så länge. Så vi konstaterar nu att Mikael kan sitta utan stöd. 

Väl hemma var båda grabbarna trötta så jag testade att lägga dom. Båda somnade! Förhoppningsvis sover de väldigt bra inatt. Mikael vakande själv och Gabriel fick vi väcka. Jonas fick vara själv med grabbarna och jag åkte och handlade. Lagade middag, vi åt och la en order på matsmart. Nu under kvällen har vi alla fyra varit på golvet, busat och myst. Jag nattade Mikael och jag funderar på om han somnar av en matkoma efter vällingen, eller om det är för att han sparkar med benen. Han somnade i alla fall. 

Men vilken dag! Allting har verkligen bara flutit på. Gabriel sover ju inte jättemycket på dagarna men en stund i alla fall. Båda grabbarna verkade nöjda med att vara på öppna förskolan. Jag har hunnit med det jag behövde idag utan att känna mig stressad. Det är så skönt! 

Så en dag där allting faktiskt verkligen fungerade. Vågar jag hoppas på att det kommer bli en lika bra dag imorgon också? 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord