Rensa bort det gamla

Fick en stund nu där båda barnen sover samtidigt. Det händer inte ofta men när det gör det så gäller det att passa på. Så jag satte mig och började spela lite Xbox. Men spelet jag spelar är ett spel som driver sig själv lite, så jag kan fixa och plocka samtidigt. Så idag spelar jag och plockar.

Vi började dagen med att tvätta sängkläder. Inte bara påslakan och örngott, utan smågrabbarnas täcken och kuddar åkte in i maskinen. Äntligen fick jag tummen ur tänkte jag och är mer än nöjd. Känns så bra att veta att barnens täcken och kuddar är lite fräschare nu med nytt år. Skulle behöva tvätta våra täcken också men det får vänta ett tag till. Men det är dags att byta våra sängkläder i alla fall.

Jag passar även på idag och gå igenom rena kläder som varit kvar i tvättstugan. Jag vet nämligen att det finns en del kläder som tyvärr ska bort nu för att Mikael vuxit ur dom. Så samtidigt som jag spelar, sorterar jag kläder. Det är så jobbigt att plocka bort dessa mysiga små kläder, det gör lite ont i hjärtat. Samtidigt är det roligt eftersom man kommer närmre de större kläderna som också är så snygga och mysiga. Men det blev en liten hög av det som var tvättat. En maskin med mörka kläder är upphängda nu och det är en del där som också är för litet så högen kommer växa. 

När vi flyttade in Mikael i sitt rum, blev ju vårt egna rum mycket större. Och saker kom fram. Helt plötsligt fanns det en hög med kuddar som legat i över ett halvår som bara ska slängas. Nu kom ju detta fram och jag har nu tagit tag i och lagt dom i påsar. De ska med ner till soptunnan, så skönt! Men nu är det ju tomt i vårt rum igen. Eller ja mitt skrivbord med Xbox och dator står ju här inne för stunden, men i övrigt är det ju typ tomt. Så nu vill jag ju göra om sovrummet. Men nej, vi ska inte göra något, vi ska vänta. Men första dagen på nya året och jag har fixat och trixat lite, det är ju ändå positivt, eller hur?! 

Resten av dagen ska vi nog slappa. Lucas kommer hem om ett par timmar. Det blir självklart pizza idag. Vi brukar äta den nu vid klockan 15 men i år tar vi det lite senare, det känns bäst så med tanke på småttingarna. 

Vad gör ni idag? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag