Dagens förmiddag misslyckades

 Haha bra start på dagen med ett misslyckande. Det är dock inte så allvarligt egentligen, mer än att det alltid är samma visa. 

Jag bestämde mig för att trotsa vädret och ta en promenad med barnen. Måste röra på mig mer om jag ska gå ner i vikt. Jag gör det jag ska med mig själv och sen börjar skiten. Jag glömmer att jag lagt upp min långärmad så får springa en extra gång till övervåningen. Nu ska jag tillägga att jag redan sprungit upp och ner två gånger. Går ner med Mikael. Är överlastad med tröjor, telefon och AirPods plus Mikael. Hittar inte Mikaels jacka. Ska byta till mitt linne så jag slipper svettas i mina vardagskläder. Nej då ligger linnet i tvätten. Jag har inte lagt det där eftersom det inte är använt. Så nu ska jag alltså springa till övervåningen igen. Nej tack. Nu är jag redan genomsvettig och sjukt irriterad för att ingenting är där det ska, så det blev ingen promenad. 

Här är anledningen till varför jag säger att jag hatar vårt hus. Dessa trappor. Och att ingenting är där det ska. Mikaels jacka låg en våning upp för att Jonas klädde av honom där efter vi var i Jönköping. Det är ju tre dagar sen, varför har jackan inte kommit ner? Jag visste inte ens om de så det lägger jag helt på Jonas. 

Som sagt, detta var ju inget världsomvälvande men jag blir lika irriterad varje gång när jag ska gå ut och det blir så här. Varför har mitt linne hamnat i tvätten när det är rent? Varför kan Jonas inte ta ner Mikaels jacka? Jag kunde ju inte, för jag visste inte om de. Han tog Mikael och jag tömde bilen den gången. 

Jag kommer förhoppningsvis ut på en promenad senare, men jag ville kommit ut nu så jag hade haft det gjort 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag