Nyårsafton

Nyårsdagen är inledd men sig blickar tillbaka på gårdagen.

Den började med årets sista pass på gymmet. Det var ett tufft pass och jag gillade verkligen inte upplägget. Jag irriterar ju mig på en av dom som höll i passet. Hennes attityd är inte den bästa tycker jag. Jag har svårt att läsa henne, och hon verkar vilja måla upp sig som någon hemsk men rolig instruktör. Hemsk på det sättet att passet blir för jobbigt. Jag vet inte hur många gånger hon härjade om ”pannben”. Jag har rätt mycket pannben men igår va det verkligen inte roligt. När vi tränade rygg så jobbade vi med två övningar - rodd och frivändning. Vi körde rodd i vad som kändes i en evighet, men som garanterat va kanske 1,5-2 minuter. Det var absolut inte tungt, jag är stark i dom musklerna, men det blev ju så tråkigt! Att bara stå och mala samma övning om och om igen. Sen var det 8 frivändningar och så massor av rodd igen. Nej det var inte roligt.

Det var samma när vi senare körde bröst  armhävningar och sen bänkpress. Men än en gång var det ett långt moment med bara armhävningar. 1,5-2 minuter och vi skulle pulsa i botten osv, sen upp med en stång. De var många som plockade bort vikter på stången innan de ens hade lagt sig ner, för de hade ju redan pumpat ut all ork i musklerna. 

Jag tycker det är tråkigt. Då har man ju gått för långt. Jag vill känna mig nöjd med träningen när jag går därifrån, men igår kände jag mig sänkt. Jag orkade inte så mycket som jag ville eftersom det blev så monotont. 

Kvällen blev i alla fall lyckad. Mina föräldrar samt syster Ida, hennes make Pierre och deras ena dotter Nova kom hit. Vi åt god mat - snittar som förrätt, hade beställt hem filéfat och köpt potatissallad till, och till sist marängsviss. Och vi ställde fram mängder av snacks och godis så man kunde bara plocka. 

Ida hade med sig en burk med lappar  vi drog en, det stod exempelvis ”det bästa som hände 2022”, och så berättade alla sitt bästa. De hade även med sig ett spel som var väldigt roligt men som är svårt att förklara. 

Vi gick ut på 12-slaget, drack bubbel och tittade på alla raketer. Denna gång höll det verkligen inte på lika länge, har folk insett att det är för dyrt? 

Våra gäster stannade kvar ett tag till innan de tackade för sig och vi gick och la oss.

Våra barn vaknande som vanligt tidigt så idag tog vi en stund i sängen innan vi tog oss upp. Ganska mysigt med barnen i sängen  ibland. 


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag