Han hoppar, jag fixar

 Idag har det varit ännu en fixardag. Jag älskar att jag har sådant flow just nu. Men det brukar jag ha direkt efter nyår. Jag har ju inga nyårslöften som vanligt, men jag har ändå lite målsättningar som jag berättat om i tidigare inlägg. Men denna inställning till nya målsättningar smittar av sig till allting jag gör. 

Så idag var jag ju först ute och gick. Sen lyckades jag med konststycket att mata Mikael samtidigt som jag stekte pannkakor till både Gabriel och Lucas. Lucas hjälpte till med att gå bakom Gabriel upp för trappen och när båda småttingarna somnat, kunde han och jag spela lite Zelda tillsammans. Det är så skönt när vardagen bara fungerar, då hinner jag med allt jag vill - plocka lite, laga mat och städa, samt leka med barnen i tur och ordning, underbart!

Dessutom fick vi besök av Yasmine idag. Hon börjar bli rund och fin om magen nu. Jösses vad jag längtar efter hennes små bebisar! Vi snackade om allt möjligt som vi inte hunnit med den senaste tiden och det var så härligt att få umgås lite.

Efter middagen blev det lite plockande på övervåningen. Lucas åkte med mormor till Sjunnen och Jonas badade Gabriel. Så vi plockade med hoppgungan upp till Mikael och sen satte jag mig med barnkläderna. Nu är det sorterat ordentligt, eller ja inte fullt ut men det jag behöver ha koll på just nu. Så i den lilla garderoben har jag nu hängt upp de ytterkläder vi har i storlek 50-62, och på hyllorna ligger kläder i storlek 80-86. Gabriel använder stl 86/92 och Mikael har börjat på 74. Allt mellan 50-68 ligger nu i lådor. så nu har jag sorterat upp även det. Känns så himla bra! 

Och Mikael är galen i hoppgungan. Han hoppade innan lunch och han hoppade nu ikväll. Han hoppar och hoppar och hoppar. Han kan sitta en timme i gungan och inte tröttna. När Gabriel var färdigbadad så fick han springa runt på övervåningen och det var fullt ös. Mikael skrattade åt sin bror och Gabriel fattade att han var rolig så han bara fortsatte. Båda två ligger nu i sina sängar och sover nog gott förhoppningsvis hela natten. 

Imorgon vet jag inte vad jag ska plocka med men jag vet att det behövs städas. Så jag ska se om jag kan damma av mellanplan imorgon på förmiddagen, kanske ta toaletten också. När Jonas klivit upp så måste vi dammsuga och framför allt då under vår säng. Ett tjockt lager damm ligger där och gottar sig såg jag nu när jag låg på alla fyra och letade efter ännu en av Gabriels nappar. Så imorgon ska jag försöka hinna med allt det innan jag drar på träning på kvällen. Det ska ju dra in ett oväder också, snö/regn samt rejäl vind. Så vi får se hur man tar sig till gymmet. Hade det varit som idag så funkar det definitivt att cykla, men ska det bli sådant tråkväder är det bil som gäller. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag