Lite inköp och ännu en kvällspromenad

Jag fortsätter med att vara trött på dagarna. Diskuterade det med mor min. Det måste vara mörkret och eftersom jag inte har någonstans jag måste vara på. Jag är ju hemma och tar hand om barnen ett tag till. Så vi gissar att jag blir trött för att jag har inget jag måste göra. Jag måste inte ta mig till ett jobb och stå upp hela dagen. Jag kan göra vad jag vill. Det gör att jag blir supertrött av ingen anledning. Så jag sitter och i princip somnar till varje förmiddag. Så irriterande! Men jag råder bot på detta med att ta en promenad på förmiddagen. Det är lite knepigt, som jag nämnt innan, att komma iväg. Två barn nerför trappen, båda ska kläs på, jag ska ha med mig allt jag behöver (nycklar, mobil, airpods) och sen kommer jag ut. Det brukar bli många vändor i trappen eftersom jag vill ha i linser och inte glasögon (de immar igen typ direkt), jag glömmer alltid nycklarna i träningsväskan och så vidare. Så när jag sprungit upp och ner ex antal gånger, ja då är ju jag pigg redan! Och helt slut rent konditionsmässigt. Men ut kom jag i alla fall!

Igår tog jag en ren promenad, idag tog jag det lugnare. Jag ville bara komma ut. Så vi gick mot stan och jag kollade efter lite kläder till barnen. Jag hittade inget på Kappahl eller Lindex. Sen gick jag in på Björns bokhandel och köpte en bok. Gabriel såg ju böckerna med babblarna i deras skyltfönster igår, så jag kunde inte låta bli att köpa en idag när jag såg var glad han var. Sen gick vi vidare till H&M och där hittade jag två t-shirts och två par byxor till Gabriel, samt en overall till Mikael. Vi fick inse att den overall han har nu är för liten och det är ju bara januari, det kommer behövas en overall för de närmsta månaderna. Ingen tjock overall, mer en fluffig. 

Vi kom hem lagom till lunchen och eftersom Mikael sov i vagnen, var han vaken när Gabriel sov. Och när Mikael sen var trött, ja då hade jag ungefär 20 minuter där Gabriel inte var vaken. Men jag fick det ändå lite lugnt. 

Efter middagen tog vi återigen en promenad där Gabriel fick traska runt själv. Idag tog det verkligen lång tid, men vem behöver stressa? Han upptäckte mer, försökte gå över lite kanter själv och testade att gå i kanten av grus/gräs. Dessutom såg han lekparken men eftersom vi inte fått hans regnbyxor än, blev det ingen stund där, men förhoppningsvis kommer dom snart hem. Men Gabriel knatade på, pekade på snöhögar och bussar, tittade på allt som kom åkande, så roligt att se att han upptäcker saker och ting!









 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag