Yes jag klarade av promenaden!

 Idag har det varit ganska klibbigt här hemma men ändå hanterbart. Vi vet inte om det är värmen eller om det är så att behovet nu ökar snabbt, men Mikael har haft det tufft idag. Vet inte hur många flaskor vi faktiskt gett honom idag men det känns som vi nästan gett honom varannan timme och han har ätit upp i princip allt. Han har kräkts några gånger, men absolut inte vid varje flaska. Så vi får se vad som händer under morgondagen, fortsätter det så ökar vi mängden per flaska, annars får vi se om det bara är värmen som sagt.

Jag tog en tupplur på eftermiddagen och jag kände direkt att idag måste jag ta en promenad. Så efter en enkel middag (varma mackor) gav Jonas en flaska till Mikael och sen tog vi en promenad till maxi. Det är en bit och jag har inte vågat ta den promenaden tidigare eftersom jag kanske orkar hela vägen dit men definitivt inte hem. Men jag har knappt haft ont i ryggen det senaste så nu chansade vi. 
Att komma dit bort var verkligen inga problem, tvärtom kändes det som att det gick väldigt fort. Vi köpte saft och sen vände vi hemåt igen. Och vi tog oss hela vägen hem! Jag är så nöjd och så stolt över att jag klarade hela sträckan. Det blir ändå strax över 2km. Det är inte speciellt mycket mot hur mycket jag promenerade innan jag blev gravid med Gabriel, men det är en bit på rätt väg. Knappt att jag blev andfådd heller trots att vi ändå höll ett normalt tempo. Att det var så svalt gjorde sitt med, verkligen perfekt värme och luftfuktighet för att ta en promenad på kvällen. 

Det som är ännu mer positivt är att jag kände knappt något i min fot. Jag har idag börjat äta ipren för det ska ju vara så mycket bättre mot sådana här inflammationer och smärtor. Så nu ger jag det ett försök och så får vi se om det kan ge mig sig så pass mycket att jag kan ha en fungerande vardag åtminstone.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag