Rea på rea

 Tog en promenad med mor till stan. Det är ju lite rea då och då och idag ville mor leta efter kläder till sig själv. Jag passade på att följa med för att röra på mig. Gabriel låg hemma och sov och Mikael fick följa med i vagnen. 

Vi gick in på Kappahl och där hittade jag en body och byxa till Mikael. Skulle egentligen inte ha något till honom, vi har ju kläder i hans storlekar, men jag kunde verkligen inte låta bli. Ni kanske ser varför? Jo det är ju dinosaurier på! Han har en filt med dinosaurier, och ett set till sängkläderna till vagnen med dinosaurier. Var ju tvungen att köpa detta. Både body och byxa var på rea, plus att det var extra rea på rean. Så jag betalade mindre för båda, än vad bara bodyn kostade. Sådant gillar jag! Framför allt när det är dessa små storlekar, de hinner ju oftast knappt använda kläderna förrän det är dags att byta storlek. Så när det blir lite billigare så blir jag bara glad.

Vi gick vidare för mor hittade inget till sig själv, så vi gick in på Lindex. Jag blev så besviken på deras utbud! Dels har butiken minskat på avdelningen som är för storlek 44-86, dels tycker jag att deras kläder mest riktar sig mot flickor. De har jättesöta kläder i så härliga färger, men när man börjar bläddra för att hitta storleken ja då som först ser man att det är en klänning eller att det är volanger eller något annat som gör att det blir så flickigt. Deras rea bestod i princip bara av flickkläder, i alla fall när jag försökte leta. Allt var i modell längre, med eller utan volanger, och allting var i lila, gult och rosa typ. Eller i dom tonerna. Jag har inga problem att köpa dom färgerna till mina barn, men jag drar gränsen vid volanger eller modeller som gör det till tunika eller klänning. 

Till slut hittade jag en jacka som han kan ha till hösten framöver. Det var halva priset på den men även här hade de en specialare. 20% på allt så priset minskade lite till. Nu har vi åtminstone en höstjacka till Gabriel, alltid något.

Hur tänker ni kring kläder till barnen? Köper ni allting nytt eller bara begagnat? Handlar ni på rea fastän de inte kan ha kläderna på ett par månader? Eller handlar ni höstkläder på hösten för att få årets mode? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag