När vi väl vill göra något, säger Lucas nej

 Idag kom Lucas hem. Vi sa att vi tänkte åka och bada nu i eftermiddag. Men nej då vill inte Lucas. Han orkar inte. Well, vi andra har ju bara suttit och väntat på att han ska komma hem så vi kan bada. Men nej då orkar inte han. Han har knappt ätit i helgen och han har ju längtat efter telefon och xbox så han måste ju hålla på med det nu. Alltså jag kokar inombords. Att det ska vara så viktigt med skärmar idag! Jag använder telefonen mycket jag med, det kan jag ärligt säga. Men jag har inte uppe den lika ofta nu som innan. Men det är väl för att en annan inte hinner på samma sätt nu när man har två småttingar som ska tas hand om. Men att man väljer bort bad för att sitta med en telefon, jag förstår verkligen inte det. Och det gör mig så ledsen för nu blir ju hela familjen drabbad. Gabriel får inte bada i sjön. Vi andra får inte möjligheten att svalka oss i skuggan. Det är ju så skönt att sitta i skuggan och vid en sjö, det brukar ju fläkta åtminstone litegrann i all fall. Men istället vill Lucas sitta med telefon i sitt rum, rummet där det på riktigt kokar eftersom det är högst upp. Han kommer gnälla hela kvällen om hur varmt det är, men det får han ingenting för nu, har han själv valt att sitta i värmen får han ärligt talat skylla sig själv, eller?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag