Mysstund

Torsdag och jag förstår inte hur det kan vara just torsdag?! Kan heller inte fatta att det bara gått en vecka sedan midsommar, min tidsuppfattning är helt uppåt väggarna just nu, kanske för att Mikael är nyfödd, Jonas har varit hemma i evigheter och sommarlovet pågår. Det är verkligen rörigt i mitt huvud kan jag säga.

Men torsdag är det och vi hade en mindre trevlig natt. Jag la mig med Mikael men han ville minsann inte sova i babynestet. Först när jag la honom på mig lugnade han sig och somnade om. Men så kan ju inte jag sova. Lyckades få över honom till nestet igen och han sov vidare. Jonas kom upp, klädde av sig och kröp ner. Knappt 20 minuter senare klädde han på sig igen eftersom Gabriel var hysterisk inne hos sig. Sa åt honom att väcka mig när han suttit för länge så kunde jag ta över. Men jag tror inte han satt så länge ändå. Men Jonas hann knappt komma upp förrän Mikael vaknade. jag fixade en flaska och Jonas matade. Sen fick vi sova en stund i alla fall innan Mikael började igen. Han har börjat äta mycket oftare för han hinner somna så pass mycket att han inte äter när han väl får flaska. Sover lite oroligt sådär med så det blir många flaskor. Vi slänger en hel del bröstmjölk nu men vad gör det? Jag får fortfarande ut extremt mycket vid varje pumpning, nästan tre portioner så jag tror vi klarar oss. Nu har vi så mycket så jag faktiskt måste skriva datum på så jag ser att vi hinner göra av med den innan det är dags att kasta den.

Eftersom natten inte erbjöd så mycket sömn, sa jag åt Jonas att gå och lägga sig. Det är inte bara jag som är trött om dagarna, han är också väldigt trött och somnar gärna en stund i soffan på förmiddagen. Nu sa jag åt honom att lägga sig ordentligt. Och det gjorde han. Och nu när bara jag sitter här nere i tv-rummet, är det mig Gabriel kommer till när han vill sitta och mysa lite. Han vill minsann inte sitta hos mig hela tiden, men en stund då och då. Och jag tar tillvara på dessa stunder för det är minsann inte ofta han vill sitta hos mig på detta vis. 

Hur har ni haft det medan era barn varit små? Har de varit mammiga? Pappaiga? Mys eller bus?






 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag