Städa och plocka

Jag är igång och plockar och fixar lite. Denna hylla från IKEA står i vårt vardagsrum och ser så tråkig ut, tycker ni inte? Meningen var att här skulle vi ha LPskivor tillsammans med spelaren och sen har det utökats med våra fotoalbum. Sen kom det till en pärm från ADHDkursen och sen tillkom det duplo som Gabriel inte får ha än eftersom han är mer intresserad av att kasta än att bygga. Och så har det bara fortsatt. 
Den står lite dumt till denna hylla. Den ska inte "synas" så man vill ju samtidigt inte ställa något på den som kanske ska lyftas fram. Den står lite snett bakom en fåtölj och lite, ja ni ser armstödet på fåtöljen litegrann i bilden, det svarta i nedre högra hörnet. Men jag tror jag ska tänka om lite, det måste man göra ibland, eller hur?

Så för stunden ser det ut så här. Det kommer troligtvis inte fungera eftersom Gabriel har långa fingrar men vi kan ge det ett försök åtminstone. Nu när hans Duplo inte ligger här, kanske han struntar i denna hylla. Dessa ljuslyktor innehåller ju tårtdekorationerna från smågrabbarnas dop så jag vill väldigt gärna ha dom framme. Men jag vet också att man kan inte ha allting framme, så när vi tar bort julpyntet igen får jag fundera på hur jag ska ha det på mina bänkar. Kanske får de står här, kanske de flyttas eller kanske de plockas ner. Vem vet, det återstår att se. 

Tycker ni det ser bra ut så länge? 







 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag