Nappar med namnlappar

I förra veckan beställde jag namnlappar från Filur. Jag har köpt lappar därifrån innan men då i den "normala" storleken som jag haft till Lucas kläder. Denna gång beställde jag minilappar för att kunna märka upp smågrabbarnas nappar. När Mikael sen kommer börja dricka ur en mugg så namnar vi den också. Längre fram kommer vi behöva märka deras kläder också, så åtminstone vi har lite koll på vad som tillhör vem. 

Men det kändes vemodigt när jag nu ser att napparna är för "stora barn". Mikael har nu fått nappen från 6 månader. Det betyder att han inte är min lilla fisunge längre, han är en stor bebis! Vi har även bytt från babyskydd till bilbarnstolen, han har blivit så stor!

Hur har ni känt när ni fått byta till större saker för barnen? Roligt? Jobbigt? 






 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag