Fotografier

Mina fotograferingar har kommit! Eller ja, jag har själv hämtat dom hos fotografen, Josefin. 

Om ni missat mina tidigare inlägg om detta så handlar detta om att jag vill föreviga våra barn. Lucas är fotograferad hos en annan fotograf eftersom det är ganska många år sen, men då tog jag fotografier när han var fyra månader. Senare tog jag en ny uppsättning när han var ett år gammal. 

Och sen har jag ju gjort likadant med både Gabriel och Mikael. Eller ja nu tog vi ju korten på Mikael när han blev fyra månader, nästa år är det dags för ettårsbilder.

Josefin är så himla duktig på det hon gör. Det är Josefins foto i Vetlanda jag pratar om. På bilden här till vänster har Josefin tagit de två bilderna till höger - Gabriel och Mikael. Denna doptallrik har vi fått av mina föräldrar. De har alltid köpt denna tallrik och det är roligt att alla tre är exakt likadana. Man tror ju annars att det blir olika när det skiljer tio år mellan Lucas och Gabriel. Men som sagt, alla är likadana. Dessa tre står nu i hallen på mellanplan och är så fina tillsammans! 

Men det var ju inte allt vi valde. Vid fyra månader har jag valt ett kollage med fyra bilder. Lucas tavla ser ju helt annorlunda ut eftersom han är mycket äldre. Det var en annan fotograf och tiderna förändras och utbudet av produkter ökar. Så på Lucas är det fyra bilder i ca 12x12cm. Inget mer eller mindre. Gabriel och Mikael har vi däremot valt både ett kollage samt en bordsförstoring.

Här har ni kollaget på Mikael, hur bra bilder blev det inte?! Hon har lyckats fånga hans busiga glimt flera gånger. Jag har tyvärr ingen bild på förstoringen men den kommer kanske upp vid ett senare tillfälle. Så nu har jag denna och de andra två grabbarnas kollage upphängda på väggen vid matsalsbordet. De hänger inte rakt eller något men det får vara så tills vidare. Vi vet inte helt hur vi ska ha det ännu, jag måste suga på karamellen. Jag vill egentligen ha en bild på mig och Jonas också sen och så förstoringarna på grabbarna runt oss, eller under oss eller något. Men den bilden ska i så fall tas när Mikael fyller ett år. Men jag vet inte alls, vi får se vad framtiden visar.

Vid ett års ålder har vi sen gjort en förstoring. Lucas sitter på en låda på sitt foto och Gabriel sitter på en gungstol. Vi får se vad Mikael kommer sitta på för det är det enda kravet jag har. Utöver det valde vi ett kollage till  med tre bilder på Lucas och Gabriel tillsammans. Sist men inte minst valde vi ett fotoalbum med främst bilder på Gabriel men Lucas var såklart också med. Så när Mikael fyller år kommer det bli ungefär samma beställning - en förstoring, ett kollage och ett fotoalbum. 

Det är ju verkligen inte billigt med dessa foton, först kostar fotograferingen och sen kostar fotona ordentligt. Men Josefin är så duktig och hon väljer verkligen kvalité på vad hon väljer för material och det till alla produkter man väljer så man kan vara trygg i att veta att det blir så bra till slut!

Har ni valt att fotografera er själva eller barnen hos fotograf? Blev ni nöjda? 






 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag