Skitiga fönster

Är det ens lönt att putsa fönster invändigt, när man har en Gabriel som slår och slickar på dom? Här står han glatt i köket och tittar ut på tåget och alla lastbilar och bussar som kör förbi. Och slår på fönstret. NI ser väl alla fingeravtryck? Så här ser även altandörren ut. Mitt lilla busfrö! Självklart får han slå på rutan, det är inte det jag säger. Men ni vet ju också hur tråkigt det är när man precis gjort rent, och så går det fem minuter så är det smutsigt igen. Menmen, jag får se om jag tar fönstrena invändigt igen, var ett tag sen nu. Jag tvättar dom ju bara med vatten så det tar inte så lång tid, men de blir minsann lika rena för det. Plus att jag behöver ju inte oroa mig att Gabriel slickar på något rengöringsmedel som inte är så lämpligt. 

Hur ofta tvättar ni era fönster invändigt?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag