Jönköping, sjukdomar och skruvande

Sent igår kväll bestämde vi oss för att ta en tur till Jönköping idag. Jag ville verkligen åka, samtidigt som jag kände att det inte var lönt. Men till slut kom vi iväg. 

Hela dagen började egentligen med att jag var på ett läkarbesök. Äntligen ska de ta tag i min hosta så lite prover togs samt en remiss till en skiktröntgen över lungorna. Så får vi se vad som händer sedan. Väl hemma sov Mikael igen och han skulle följa med oss så jag väckte honom och med ny blöja åkte vi. Lucas och Gabriel fick stanna hemma med mormor. Tanken var att vi skulle köpa max två möbler, då kunde vi lika gärna ta bilen men då får ju inte den stora vagnen rum och vi kunde inte köra två barnvagnar och en kundvagn och så vidare. Så Mikael fick följa med och de andra stannade hemma. 

Vi parkerade vid IKEA och gick in för att börja kika runt. Dock kom vi på att Mikael behövde äta. Jag funderade på vad det var med honom eftersom han hade sovit till och från i bilen hela vägen. Han fick mat och vi passade på att äta lunch. Sen kollade vi på ett bord till Lucas, det blev ett svart LACK. Den större varianten men det mindre av dessa två. Sedan kikade vi lite vad som fanns på de övriga avdelningarna för att sen komma fram till nästa inköp - byrå. Detta var anledningen för mig. En byrå till hallen på översta våningen. Kravet var att det skulle finnas tre lådor samt att den inte var för låg och absolut inte en MALM. Den serien är jag så trött på. Valet blev till slut en BRIMNES. Inte helt nöjd men det är bara för att man ser en bild själv och så är det inte exakt likadant. Men jag är nöjd. 

Vi köpte även goseråttor till Lucas samt påsklämmor och Jonas köpte krokar till sin Batmanvägg. Vi hade dessutom ett presentkort som gjorde att ungefär en tredjedel av priset försvann, tackar tackar! Meningen var sen att vi skulle gå in på Asecs men jag orkade inte. Jag kände själv att jag var trött och Mikael var inte pigg alls. Dumma tänder! Han har fått två och en tredje är redan på gång. Precis som med Gabriel exploderade alla tänder så det ska göra ont mycket på en gång. Vi gick i alla fall in på Elgiganten och där hittade jag ett par högtalare till min spelskärm. Så nu behöver jag inte sitta med lurar på när jag spelar "ha något att göra" spel. Istället kan jag ha en podd i öronen eller något. Vi packade in oss i bilen och åkte hem. Mikael sov nästan hela vägen så jag började bli riktigt orolig över att det skulle vara mer än tänderna. Har han blivit smittad av Gabriel trots att vi varit försiktiga? 

Väl hemma insåg vi att Mikael hade 39,3 i temp, inte konstigt han sovit så mycket! Alvedon och sen massa gos. Till slut kickade alvedonen in och vi kunde lägga honom i sängen. Han sov hela eftermiddagen! Det blev lite middag och sen var han vaken och pigg en stund men sen blev det alvedon och välling. Nu sover han gott igen. 

Under eftermiddagen har jag skruvat möbler. Ni som känner mig vet att jag älskar att skruva ihop möbler när jag väl köpt dom. Lucas fick sitt bord ganska snabbt, det var smidigt och enkelt. Sen började jag med byrån, och den är enkel men det är så mycket skruvar så det är ju det som tar tid. Annars sär en byrå väldigt smidig. Men stommen är klar och sen hann jag inte mer innan grabbarna skulle läggas. Så imorgon ska jag skruva klart och jag är så nöjd redan! Jag ska visa och berätta mer imorgon. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag