En vecka kvar till jul

 Jag förstår inte hur det kan vara en vecka kvar till jul, jag har ingen som helst julkänsla! 

Det här året har varit så konstigt. Vi blev trebarnsföräldrar, vilket är fantastiskt. Men jag förlorade en hel månad när jag var inlagd och inte kunde träffa mina barn speciellt mycket. Resten av året har på riktigt bara sprungit förbi. Jag tycker tiden har gått så fort och jag minns knappt vad som hänt. 

Om en vecka är det julafton. Jag har ingen feeling alls. Jag försökte frambringa den genom att sätta upp julgranen tidigt. Jag har köpt alla julklappar och slagit in dom. Vi har ätit julmat en kväll här hemma men ingenting har hjälpt. Jag har även köpt lite kläder som lämpar sig på julafton för barnen. Men ingenting lockar till att fira jul.

Jag tror det handlar om att det varit så tufft denna hösten med Lucas. Trots de olika sakerna vi gjort - han har fått ett nytt rum, han har fått mer speltid och får  vara vaken lite längre, hjälper oss inte som vi hoppades. Att veta att han dessutom bara kommer äta lite tacobröd och kex till jullunch gör inte saken bättre. Att se till att man har med sig underhållning till max för honom så det inte blir utbrott. Vi har egentligen med oss mer grejer till Lucas än vad vi har till småbarnen. Det blir mer att tänka på med Lucas än med småbarnen. Allt detta stressar mig och gör att jag inte blir sugen alls.

Sen har jag inte fått ha min tradition med gröt på advent. Inte heller har vi kollat några julfilmer hittills. Varför? Jag är verkligen inte sugen på att kolla på film, alls. Jag har inte ens bakat något.

Är ni redo för jul? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag