Minijul

 Första december. Helt sjukt! Om 23 dagar är det julafton och om 30 dagar är det årets sista dag. Vad hände med detta år egentligen? Menmen, dom tankarna tar vi i nyårsinlägget, eller hur?

Idag är det som sagt första december och vi har gjort så mycket! Så fort Jonas gått upp och Gabriel och Mikael fått mellanmål, satte vi oss i bilen. Första stoppet blev Dollarstore. Vi köpte nya kulor till granen. Jag är så trött på silver och rött, jag har haft samma kulor i 12 år! Dags att byta. Jag köpte dessutom lite småkrafs som jag använde till en grej, kommer jag ihåg så ska jag ta bild imorgon. 

Efter detta åkte vi vidare till Öob. Vi skulle egentligen inte ha något men jag vill ganska ofta in där och kolla lite. Vi köpte tomteskum samt tennisbollar. Jag tänkte jag skulle göra en tårta till julafton och då behövs tomteskum. Tennisbollarna ska vi ha när vi tvättar alla täcken och grejer som jag ska göra nu framöver. 

Lekia stod på listan och där skulle vi bara köpa dreglisar men jag brukar alltid kolla över deras utbud av nappar från MAM. De sålde ut sina nappar nu så jag tror att de ska sluta med det märket men jag låter det vara osagt. De hade i alla fall halva priset så jag köpte två förpackningar. Perfekt eftersom vi måste byta ut Gabriels nappar och när Mikael är redo, ska han byta storlek så några extra behövs helt enkelt. 

Sist på listan var Maxi. Vi behövde ha hem lite mat helt enkelt. Men när vi var klara där körde inte Jonas den vanliga vägen hem utan han körde till Cirkle K, där han hämtade ett paket. Det var en kalender till mig. Denna kalender är jag så tacksam för. Jag ville ha en med lakrits, och detta sa jag flera månader tillbaka men jag kommer inte ihåg detta! Plus i kanten till maken som då köpt just lakrits. Det gjorde verkligen min dag. 

Jag har ju köpt en kalender till Jonas också. Han fick såklart en med motiv från Batman. Det var bara en kul grej jag såg på Matsmart när jag skulle lägga en order. Var ju bara tvungen att beställa den när jag ändå var igång. 

Efter allt detta åkte vi hem och fixade mat. Det fick bli en minijul. Vi köpte prinskorv tidigare i veckan och i frysen hade vi köttbullar. Rödbetssallad och sylta var billigt denna vecka och så köpte vi en potatisgratäng att värma i ugnen. Så smidigt och så gott! Vi hade lite julskinka hemma med efter helgen. Så det fick bli ett litet julbord sådär spontant och det var så himla gott! Och det bästa är att det finns rester tills imorgon så jag har lunchen färdig.

Idag fick Mikael även testa burkmat från sex månader. Jag gillar inte det där med att maten är från sex månader. Mikael är ju faktiskt sex månader om man räknar veckorna (om man räknar att varje månad ska vara 4 veckor) men det är ju först om åtta dagar han faktiskt blir sex månader om man tittar till datumet. Men idag fick han testa lite mat och sen fick han efterrätt. Han tyckte det var supergott och var inte alls nöjd med att han inte fick mer, men vi vågade inte med tanke på att magen kanske ballar ur. Så lite i taget. 

Imorgon är det fredag och helgen innebär förhoppningsvis en hel del fix. Jag vill få upp julgranen tror jag. Förhoppningsvis blir det en vända till tippen så vi får bort lite skit här hemma. Det bästa är om vi kommer iväg en gång i helgen och så har vi en möjlighet till på måndag när Jonas inte sover lika länge som vanligt (ledig söndag), om det behövs. Åh jag hoppas verkligen att vi får lite gjort, jag trivs inte alls med allt kaos som är, det är grejer överallt men vi måste slänga lite för att komma vidare helt enkelt. 

Hamnar ni ofta i det där kaoset? Att ni måste börja plocka på ett ställe, för att kunna flytta grejer från ett annat ställe till detta första ställe. Men där ska inte det vara egentligen men det måste flyttas dit eftersom det ska in annat där just dom grejerna ligger. Moment 22 så att säga, har ni det hemma hos er också? 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag