Välkommen till oss!

 Hej!

Välkommen till oss och vår blogg. Jag som skriver heter Hanna och är mamman i familjen. I denna familj finns även pappa Jonas och killen Lucas. Dessutom finns det ett litet pyre i min mage som växer för fullt och välkomnas till världen i februari nästa år om allt går som det ska.

Lucas med bilden från första ultraljudet


Jonas, Lucas och jag på Liseberg, midsommarafton 2019

Sedan alla hjärtans dag 2020 bor vi i en villa, tidigare bodde vi i en lägenhet som var på tok för liten för oss och alla våra intressen. Egentligen hade den kanske inte varit för liten, men när två vuxna personer plus ett barn flyttar ihop, ja då blir det en hel del möbler och dessutom var ju alla möbler i dubbel uppsättning! Trots att vi sålde i princip alla mina stora möbler, blev det ändå trångt när vi väl hade 
kommit in i lägenheten. 

Alla hjärtans dag 2020 när vi anlänt till vårt hus med nycklarna

Denna blogg kommer handla om oss alla - mig, Jonas, Lucas och bebisen som kommer längre fram. Vi har påbörjat en resa som vi absolut inte vet vart den kommer sluta. Att jag och Jonas skulle köpa hus var inget jag trodde i början av förra året. Men för exakt ett år sen la vi vårt första bud. 

Vi skulle inte börja renovera direkt, ärligt talat är det bra som huset är, det är inte direkt slitet eller så, men man vill ju byta tapeter, kanske golv och lister och sådant för att göra det mer till sitt. Vi skulle spara pengarna lite på hög och fokusera på de större grejerna - bygga om altanen, byta fönstrena om några år och även taket. Men så hände det en liten grej - familjen skulle helt plötsligt växa med en person! Det var heller inget jag för ett år sedan trodde. Vi hade bestämt oss för att inte skaffa några gemensamma barn utan bara ha Lucas, men saker och ting ändras. Så här är vi nu - husägare och gravida. Vi har kommit halvvägs genom graviditeten nu så vi är så spända! För min del är detta en helt ny värld eftersom min förra graviditet var olik på så många vis, men det berättar jag om i ett annat inlägg.

Som jag sa kommer bloggen handla om oss och vår framtid. Det kommer bli inlägg om renoveringar (just nu håller vi på med bebisens rum), graviditeten, träning, våra intressen och mycket mer. Jag älskar att baka och laga mat, kanske kommer det recept på sådana saker också? 

Jag hoppas du kommer att gilla att läsa om våra tokigheter.

//Hanna






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag