Överraskning på jobbet

 Idag har varit en riktigt bra dag! 

Det går sådär på jobbet. Jag har fått gå till packen eftersom det fattas folk där. Jag gillar packen men tyvärr gillar jag inte min kollega som ser till att jag ska göra allting medan hen väljer att skriva, skriva och åter skriva. Det tar inte så lång tid som hen vill få det att verka, men är man lat så. 

Varje morgon har vi ett möte innan vi tar kaffe. Efter dagens möte stoppade mina kollegor alla innan det var dags för kaffe. De skulle ge mig en blomma och en bakelse inför min ledighet. Jag jobbat endast imorgon fredag med eftersom jag nu klivit in i vecka 22. Bebis hör mer och mer och oljudet på min arbetsplats är på tok för hög för barnets bästa så jag får gå hem på gravidpenning. 

Jag fick en supersöt blomma och en princessbakelse med en bebis på. Eftersom de inte vet könet, har de fått gissa vad det är. Ska bli kul för dem att se om de hade rätt eller fel när bebis väl kommer. 




Efter jobbet var det dags att baka. Jag har lovat att bjuda på fika imorgon när det är min sista dag så jag fick hjälp av bagare junior här hemma. 


Nu är de sista alarmen vid denna hiskeliga tid ställda i alla fall. Det kommer dröja mellan 18-22 månader innan det är dags att gå upp så här tidigt igen. Just den delen kommer jag inte sakna under all denna tid! 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag