Kalas och mysmorgon

Början av oktober är nästan alltid lite fullspäckad för oss. Min systerson fyller år i slutet av september men kalaset brukar bli första helgen efter. Min bror fyller i början av oktober och han brukar ha sitt kalas efter vår systerson. Och sedan fyller Jonas några dagar efter min bror. Han vill inte ha kalas men brukar bli lite firad av mina föräldrar med tårta och någon liten present. 
Så i lördags förra veckan var vi på kalas för min systerson, i torsdags kom mina föräldrar och firade Jonas och igår var det dags att fira bror. 

Svägerskan gjorde en smörgåstårta


Men nu blev det ju lite mer hektiskt eftersom vi ska göra klart barnkammaren också. Visst bebisen kommer ju inte förrän februari, men jag kan inte hjälpa till så mycket mer med tanke på min foglossning, och ska vi hinna ta oss till både Ullared och IKEA innan för alla inköp, var det helt enkelt dags att åka nu.
Så igår höll far och Jonas på några timmar, de hann med att sätta upp tre rullar tapeter. Vi har beräknat att det ska gå åt mellan 9-11 rullar. Det är svårt att räkna helt då det är snedtak som ska tapetseras också. Tanken var att de idag även ska börja lägga golvet, men det får vi nog ta imorgon. 

På tal om Ullared, vi måste dit innan advent börjar. Vi har inte pynt så det räcker för ett helt hus. Så det är två anledningar till Ullared innan december.

Men, idag har jag lite lugn och ro. Jag sover konstigt igen, eller kanske inte så konstigt. Jag är oftast trött redan runt klockan 20 på kvällen. Så är det varje helg. Så jag lägger mig, lyssnar på en ljudbok och spelar lite sudoku på iPaden innan jag somnar. Detta gjorde jag i fredags och igår. Igår somnade jag redan vid 21 ungefär och sov djupt fram till 01.30. Det är ganska exakt vad jag sover på natten i veckorna så jag vaknade ju såklart. Dessutom har jag en tråkig hosta just nu. Jag har inte Covid-19, detta är något vi har i släkten. Min mor har samma typ av hosta och även min systerson. Det är bara att gilla läget, dricka massor av honungste och bunkra med halstabletter. Jag somnade om en stund till men vid 5.30 gav jag upp och klädde på mig. 

Nu sitter jag i soffan, en ljudbok i mina airpods och ett tv-spel som underhållning. Dessutom har jag passat på att tända ett treveksljus från Partylite för att mysa ordentligt. Jag hatar att gå upp så tidigt på helgen, samtidigt som det är jätteskönt för det är ju ingen annan vaken så jag kan göra vad jag vill.

Roller Coaster 3 är morgonens underhållning.

Partylite's treveksljus med doften honungsmelon, min favorit!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag