Två dagar till med hemmastök

 Hej,

just nu känns det som att vi inte gör något annat än fixar i huset. Igår (söndag) kom min far än en gång in och hjälpte oss med tapetseringen. Det tog seriöst hela dagen! Jag vet inte om jag har en lite skev bild av hur effektiv min far är när det gäller tapetsering och liknande, men jag trodde han skulle göra det riktigt fort. Visst har det blivit klart snabbt för jag vet andra som slitit mycket mer än honom, men jag trodde på riktigt att vi idag skulle ha satt upp listerna men vi har inte ens varit och köpt dom ännu!

Igår kom som sagt far in och hjälpte oss. Han och Jonas hade 2,5 väggar kvar ungefär. De hade gjort den lättaste väggen samt det sluttande taket. Kvar var den låga väggen, samt de två kortsidorna, men det var de värsta sidorna! Inte nog med att väggarna är sneda pga taket som sluttar, på den ena väggen är det ett stort fönster och på den andra väggen är det en garderob från golv till tak. Men de lyckades. Det var lite tjurigt vid elementet men det löste far. Plus att limmet tog slut så de var och köpte lim och lite annat de behövde inför golvläggningen.

Igår bjöd vi mor och far på pizza som tack för att de hjälper oss.

Roade Lucas genom att spela sällskapsspel medan far och Jonas tapetserade.

Att vara nio år och inte få uppmärksamhet sliter på energin så för att Lucas inte skulle bli allt för frustrerad, passade jag på att spela sällskapsspel med honom. Det är ju tur att han gillar sådana spel lika mycket som jag! Jag gillar att köpa mina spel här hemma i staden, men tyvärr finns det inte så stort utbud. Så de flesta spelen köper jag faktiskt i Ullared eller via spelexperten, de har galet stort utbud vad gäller sällskapsspel för både baby, barn och familj. Så roligt!

Den nya tapeten till höger, den gamla mattan samt lumppappen och det nya golvet.

Idag kom som sagt min far in för tredje dagen i rad och hjälpte till. Han och Jonas började att planera, mäta och räkna och sen drog de igång. Efter ett tag kom min mor in och hon och jag stökade i trädgården. Det var dags att säga hej då till studsmattan för denna säsong. Jonas passade på att räfsa löv med när vi ändå var ute. 

En dag med mycket stök. Jag har inte gjort så mycket och jag har dåligt samvete för det. Det är jag som vill renovera. Det var jag som tyckte det var ok med en studsmatta. Men vad har jag hittills hjälpt till med? Ja jag kunde inte bära upp golvet till rummet för paketen var för tunga. Jag kunde inte hjälpa till att tapetsera eftersom jag har svårt att böja mig så långt ner och så vidare och studsmattan har Jonas och mamma gjort mest vid. Efter att ha gått i trappen ett par gånger så är ryggen helt slut. 


Är det någon mer av er som får dåligt samvete när det är ni själva som fått en idé, för att sen får den uppfylld men ändå inte göra något själv? Jag hade gärna både tapetserat och lagt golv för vi kommer göra det i fler rum, så det hade varit kul att pröva innan...




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag