Höstsöndag

Nackdelen med att gå upp så tidigt som jag gör när jag arbetar, nämligen kl 04.20, är att det hänger i även under helgen. Eftersom jag nu inte ska arbeta på väldigt länge, tänkte jag att jag försöker ta bort den vanan genom att hålla mig vaken längre på kvällen. Det har resulterat i att jag vaknar kring 2.30 och somnar knappt om. Ligger och vaknar/somnar fram till 5.30 då jag känner att jag kan gå upp, även om jag inte vill det.

Så idag söndag har jag en sprängande huvudvärk eftersom jag knappt får sova alls längre men det är bara att bita ihop och hoppas att jag snart kommer in i en rutin som kommer fungera för mig. Det är inte så att jag kommer ta sovmorgon varje dag, jag ska hjälpa Lucas på morgonen numera. Efter det tänker jag ta en kort promenad så jag vaknar till i hela kroppen.

Idag fick Lucas en sovmorgon. Han njöt medans jag fick vila mitt arma huvud. För inte hjälper det med Alvedon mot detta. Efter en intensiv frukost blev det en härlig höstpromenad. Vilket väder vi har! Lite kyligt men solen skiner från en klarblå himmel och löven har blivit en mix av färger. 
Jag fick med mig Lucas ut som sällskap. Eftersom jag inte kan gå varken snabbt eller långt, kändes det bra att få med honom ut också. Han sitter inne på tok för mycket om dagarna så han kunde minsann följa med tänkte jag. Och det gjorde han. Vi tog en promenad som var längre än jag tänkt men det gjorde inget eftersom vi stannade längs vägen. Enda sättet att få ut Lucas är om han får spela Pokemon Go. Så det gjorde vi och det var så skönt! 

Passa på att njuta i det fantastiska vädret vi har, snart kommer den tråkiga delen av hösten som bara innebär mörker, regn och ännu mer mörker. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag