Disiga lördag med sömnbesvär




Klockan är 06.13 och jag sitter i soffan och skriver. Det här är ganska vanligt för mig. 

Redan som ung tonåring fick jag sömnproblem och sen har jag alltid haft det. Svårt att komma till ro. Jag kan sova fyra timmar, gå upp och jobba eller vara intensiv i 8-12 timmar, sen sova knappt fyra timmar igen och så kör vi. Inte bästa sömnen så att säga. 

Igår var sista gången jag absolut var tvungen att gå upp 04.20 men med de rutiner jag haft det senaste året, vaknar jag fortfarande tidigt. 

Bebis håller mig vaken på natten, jag kan inte ligga på mage som jag vill, jag kan inte ligga bekvämt på rygg och det kan vara tjurigt att ligga på sidan. Det påverkar ju såklart sömnen det med men vad gör man? Det är ett pris man betalar för att få en ny familjemedlem. 

Fördelen med att få vakna så här tidigt, ja det är ju att äta frukost ifred och att njuta av lugnet. Denna morgon var dessutom väldigt disig, det är riktigt tjock did där ute just nu. Men jag njuter i soffan och tittar på Billions. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag