Fullspäckad dag

Jag har tänkt att aldrig skriva heldagsinlägg här. Det blir ofta spretigt och många ämnen på en gång. Men idag får jag faktiskt ta och göra det. 

Vid lunch hämtade jag Lucas i skolan. Idag skulle nästa steg i hans liv tas. Lucas är inskriven på BUP och i början av året fick han efter nästan tre år, sin diagnos - medelsvår ADHD. Sedan dess har det blivit medicin och hjälp från arbetsterapeut. Men idag var det dags för nästa steg - utredning för autism. 



Jag kan absolut ingenting om dessa utredningar men de hade massa moment att gå igenom och sen var de färdiga. Lucas tröttnade när de nästan var klara så vi får se vad de säger när de meddelar sitt utlåtande. 

Innan vi åkte hem gjorde jag som jag alltid gör - körde förbi subway. Jonas och jag älskar subway och eftersom det närmsta ligger i Nässjö, köper vi alltid med oss det hem när vi är där. 



Lucas gillar bara ett sorts bröd och det finns inte på subway så han fick annat här hemma. Efter vi kommit hem hann vi knappt äta innan Lucas skulle till tandläkaren, allt på en gång! 



Äntligen hemma i lugnet så förhoppningsvis somnar vi båda två gott denna afton


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag