Lördagsunderhållning

 Idag bestämde vi att vi skulle börja tapetsera i bebisens rum. Vi har haft tapeter inköpta sen två månader tillbaka ungefär. Men innan vi kunde börja tapetsera var vi tvungna att ta ner de gamla tapeterna, samt slita ner de gamla listerna. 

Vi flyttade in i ett hus byggt 1976. Det är fräscht för sin ålder måste jag säga men man ser ju att de som bott här innan oss inte har engagerat sig i att förnya. Alla lister i tak/golv, samt runt fönster och dörrar, är den klassiska bruna nyansen som var populär då när huset byggdes. Mina föräldrar hade det i sitt hus förr med men de har ändrat. Jag själv har inte bestämt mig för om jag tycker om det eller inte egentligen. Men just i bebisens rum var det dags att byta färg nu när vi byter allt annat. Sagt och gjort, jag tog kofoten och började slita ner lister. Sedan dess har vi slitit ner tapter lite då och då. Fram till för två veckor sen jobbade jag dessutom heltid och med rejäl foglossning, så jag har inte orkat engagera mig så mycket samt att Lucas har ju sina aktiviteter så tiden har inte riktigt funnits. 

Men vid 10 idag kom min far och det var dags att börja tapetsera. Jonas och far fixade lite småplock innan de körde igång. Det satt någon liten tapetbit kvar här eller där, hörnen hade vi inte lyckats helt med och så vidare. Men nu är tapetseringen igång!


Ni ser i dörren den gamla bruna färgen.

Jag har redan hunnit måla fönstret vitt men det krävs någon mer strykning eventuellt.

Alla tapeter borttagna.

Jonas ser verkligen taggad ut för att tapetsera ;) Första gången för honom som han gör detta.

Herrarna har hunnit med väggen mellan fönstret och dörren, och nu har de börjat med snedtaket. Väggen med fönstret väntar vi med tills morgondagen då far ska ta med lite grejer så han får loss elementet. 

Meningen var att jag skulle hjälpa till mer än vad jag gör, men så insåg jag att mitt tålamod är inte det bästa och Jonas har en mycket lugnare inställning till allt. Jag vill alltid skynda på och sådana saker, vilket kanske inte är lämpligt just nu. Så Jonas fick ta min plats. Men jag är med och ser hur de gör och hur man tänker så vi kan försöka oss på det här själva nästa gång.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag