Vaccin och nyponsoppa

 Idag valde jag att vaccinera mig mot influensan. Eftersom jag är gravid, tillhör jag riskgrupp. Och det är den slutgiltiga anledningen till varför jag faktiskt vaccinerade mig. OM jag blir sjuk i influensan, vill jag att det blir så smidigt som möjligt. 


Jag är ju inte spruträdd så jag var inte orolig för den biten. Däremot var man väl lite osäker när det gäller covid och hur de skulle kunna minska smittspridning. Men jag behövde inte oroa mig för wow vad dom hade tänkt till! 

Bra område att köa på utomhus. Väl inne fick man spruta händerna och sen stod man i sällskapet man eventuellt kom med för att fylla i sitt vaccinationskort. Sen pekade de mig vidare till vem jag skulle gå till och hon pekade på nästa. Alla som skulle sköta själva vaccineringen, stod redo med sina visir och när man var klar visade man åt vilket håll man skulle gå. Så jag behövde aldrig oroa mig för att krocka med någon annan. Så bra, effektivt och smidigt! 

Väl hemma har jag varit sugen på nyponsoppa. Jag blir ju det är när jag lite hängig vilket jag varit denna vecka. Sömnen spökar ju igen så det är inte så konstigt. Nu får jag kanske dessutom lite bieffekter efter vaccinet med. Hur som helst, jag tog en pizza till lunch, vilket jag egentligen inte ville men jag ville ha något snabbt. 
Detta har gjort att jag inte är hungrig. Men lite nyponsoppa får jag i mig. Jag älskar nyponsoppa så idag köpte jag hem det i pulverform och gör ”egen”, sen köpte jag mandelbiskvier och vaniljglass. Och jösses så gott det var! Nu vet jag vad jag ska äta när jag är sugen men inte fullt hungrig. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag