Ullared

 Igår åkte jag och Jonas till Ullared och Ge-kås. Vi vet att det pågår en pandemi men vi åkte inte för att det är kul, vi åkte för att vi har en hel del att köpa, både till vårt hus, men också till den kommande familjemedlemmen. 

Vid klockan 6 stod vi och tankade bilen innan färden började. Jag satt och somnade och vaknade hela vägen, jag är inget roligt bilsällskap nuförtiden. Men det är inte konstigt att jag är trött jämt, jag sover knappt två timmar i stöten på grund av min hosta. 

När vi började närma oss tittade jag på webbkameran som filmar ingången till Ullared. Precis vid öppning var det kö, men så är det ju jämt. Men strax innan vi anlände var det ingen kö. Så vi parkerade bilen, åt vår matsäck vi tagit med oss och sen förberedde vi oss mentalt för ett par timmar inomhus. 

Vi kommer in och får på riktigt en chock! Knappt en människa! I början blir det ju alltid korvstoppning så man varken kan backa eller komma framåt, men det var kanske max 60 personer på hela avdelningen, alltså från entrén ända bort till där kläderna började. Så vi kunde plocka utan problem det vi skulle ha utan att stressa eller något. Det var nästan lite läskigt. 

Vi tog vad vi skulle ha och gick mot barnkläderna. På vägen sa vi att vi kan ju lika gärna kolla lite snabbt om det finns några kläder till oss med, jag sa de mest för att jag såg mammasvdelningen. Jag hittade en tunika och Jonas hittade en T-shirt på sin avdelning. 

Vi åkte ner till källaren och letade efter lite grejer till huset. Vi hittade inte allt, men lite i alla fall. Sen blev det barnkläder. Vi plockade på oss 2 att byxa/body i stl 50 och 56, samt en pyjamas i varje storlek. Dessutom en overall i 50/56 i fluffmatterial så vi har någon form av ytterklädnad den första tiden. Även Lucas behövde kläder så det blev en ny jacka, termobyxor, vantar och en tröja och mjukisbyxor. Och en finskjorta. Det var svårt att hitta något till honom, tycker avdelningen för större barn har blivit riktigt dålig numera. 

Vi åkte ner och upptäckte att de möblerat om. Vi skulle titta på baby/barn som nästa grej, men de har ändrat lite så vi hamnade bland elektronik och lite sådant. Vi hittade en etikettskrivare, alltså en sådan där man skriver ut en remsa med text. 

Vi gick förbi spel och pussel också och där hittade vi lite godbitar. Väl på babyavdelningen blev kundvagnen full. Men nu har vi sängkläder till vagnen och sängen, vi har en skötbädd och ett babynest. Vi hittade en babymonitor och en badcape. Det fanns ju hur mycket annat som helst, men vi valde att köpa det vi behöver först, vi kommer garanterat åka igen framåt april/maj igen för att köpa det vi behöver då. Sen vet man ju inte vad man får från andra. Kommer någon anordna en babyshower för mig i dessa tider? När bebis kommer, vill våra föräldrar/syskon köpa något då och är det bara kläder eller är det andra saker med? 

Det sista vi gjorde var att köpa några ljusstakar och ljusslingor till huset, samt sängkläder till oss. Och massor av godis såklart. 

Det blev lunch på subway innan vi åkte hem och väl fick vi undan alltsammans på en gång. Vi har dessutom slagit in alla julklappar till Lucas, vi köpte bara en till honom i Ullared, men nu slog vi in allt vi köpt, så även den biten är klar! 

Vinförvaringen allt till bebisen i garderoben just nu i bebisens rum. Först om två veckor ska vi åka och köpa möbler. 

Subway, när Jonas bestämmer lunchen. 

Kläderna vi hittade till bebisen 

Årets julklappar till Lucas. Jag kommer garanterat köpa något mer, godis och kanske någon liten grej. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag