Tisdagens morgon och funderingar

Tisdag. Min hatdag av alla dagar i veckan. Jag är alltid trött, alltig seg, alltid helt snurrig. Det spelar ingen roll om jag arbetar eller går hemma, tisdagar blir alltid dåliga. 

Idag började verkligen inte bra. Jag vaknade vid typ 3 inatt och behövde gå på toa. Sen kunde jag som vanligt inte somna om. Jag löste några sudoku i telefonen och ungefär en timme senare kunde jag somna om. Men tror ni jag sov? Inte då. Jag somnade och vaknade, somnade och vaknade igen. Så när Jonas kom med Gabriel gåendes bredvid sig var jag nästan irriterad på att han inte bar honom. Eller alltså inte irriterad, mer så här "varför går han? Du brukar ju bära honom, men ja det är skitbra att han går lite själv." Men det blev liksom så konstigt för jag var ju inte helt vaken. Men till slut vakande jag till liv och fick ta tag i morgonen. 

Men visst är Gabriel snygg på bilden? Eller i alla fall sjukt söt. Jag hittade för några veckor sen de här stänkskydden som jag kallar dom. Varför har jag inte tagit på honom dessa nu när han börjat äta smörgås själv? Han blir ju alltid kladdig om armarna och tappar bitarna i knäet. Men nu kan vi ju rätta till det ganska enkelt - på med denna och så är det "bara" att torka mun och händer. Den glada minen var inte där från början, det var väldigt misstänkt att ha på sig detta konstiga. Men det blir förhoppningsvis bra efter ett par gånger. 

Jag läste idag frågan "vad är din drömfrukost"? Det var rix morgonzoo som lagt ut den i sitt flöde. Jag började fundera lite för mig själv. Först tänkte att det var en löjlig fråga, men sen när jag började tänka så insåg jag att jag har fasiken inte någon drömfrukost. Jag äter oftast det jag är sugen på. Just nu äter jag en smörgås och länge hade jag smör och ost på med någon form av grönsak. Ett tag blev det skinka på. Nu senast var det rökt salami och ost. Men idag blev det skinkost och vanlig ost över. Ett tag käkade jag gröt, en annan gång var det yoghurt. Så jag väljer det som jag är sugen på.

Har ni någon drömfrukost? 




 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag