En helg där vi ska fixa

 Bilden här nedan tog jag igår. Idag är det alltså 56 dagar kvar, åtta veckor. Helt galet vad fort tiden har gått. Det är verkligen något helt annat att vara gravid när man kan röra sig! 

Denna helgen är Lucas en extra helg hos sin pappa. Så vi ska passa på att fixa och trixa. Eller ja vi hade gjort det även om han varit hemma, men nu kan vi fokusera mer på att bli klara med grejer, än att behöva ta pauser för Lucas skull. Gabriel är så liten än att han går med på det mesta. 

Så här kommer en lista på vad som ska göras denna helg. 

1. Vi ska montera dit ett handtag till handduschen i källaren, originalet har varit trasigt sen vi flyttade in så duschen har knappt använts. Jag är den som duschat där nere ett par gånger. Nu är tanken att vi sk använda den duschen mer än på mellanplan. Så vi ska skura av väggarna i duschen ordentligt så att det nya fästet sätter sig ordentligt. Självklart passar vi på att städa iordning hela toaletten när vi ändå är igång. Samtidigt ska vi städa ur toaletten på mellanplan riktigt ordentligt också. Väggar och golv och sen ska vi ställa undan duschlisten så ska det användas mest som toalett. Men ska alla duscha samtidigt så går de självklart duscha där med, men för att slippa dra skötbordet in och ut. 

2. Bidén ska kastas på tippen  ska även kolla över om det är fler grejer som ska med när vi ändå åker ut. Det var lite grejer som glömdes förra gången Jonas var ute, kanske får vi med oss det denna gång. 

3. Jag ska gå en shoppingrunda igen. Gabriel måste ha en långärmad till samt försöka hitta några t-shirts. Jag vet att sista gången var i Jönköping men jag tar ett varv till när jag ändå måste handla åt mig själv. 

4. Blöjor ska köpas. Igår hämtade jag ut blöjväskan från Libero som man får gratis när man väntar barn. I den får man bland annat ett gäng blöjor i storlek 1 och 2 men också kuponger på blöjor. Så imorgon ska jag köpa blöjor till Mini men också till Gabriel då vi har kuponger som går ut på söndag. Snacka om att vi har mängder med blöjor hemma nu! Men dom kommer gå åt så det är lugnt.

5. Packa skötväskan. Låter kanske tidigt men jag börjar känna mig stressad. Inte över att det snart är dags, men över att vi har så himla mycket planerat nu dessa åtta veckor! Jag räknade lite snabbt på dagarna framöver. Minst hälften av dagarna som är kvar är uppbokade på något sätt. Det är marknad, Vetlndafesten, student, matfestival och läkarbesök. Eftersom jag har diabetes ska jag på måndag göra ett extra ultraljud för att se så Mini växer normalt. Längre fram har vi ännu ett ultraljud eftersom jag har högt BMI samt ett läkarbesök. Lucas ska till BUP. Det är midsommar. Ja ni hör ju. Så då väljer jag helt enkelt att handla blöjorna nu och efter det packa klart väskan så in jag checka av ännu en sak på ”inför Minis ankomst”.

6. Vi ska se om vi kan göra något med gräsmattan. Mycket mossa som aldrig tar slut. Mycket gräs som har växt upp så det är dags för en klippning. Dessutom lyfte min mor igår upp all sten som var en trasig trappa in på vår altan. Hon lämnade några som var för tunga som Jonas får ta istället. Så det ska han förhoppningsvis hinna med också. 

Så dessa punkter ska vi hinna med, förutom laga mat och tvätta och busa med Gabriel och ta de lugnt. Så det finns att göra. Men hellre att vi har något att göra än att bara rulla tummarna. 

Tror ni vi hinner med allting innan söndag kväll? 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag