Aktiv dag för detta preggo

Ojojoj, idag är detta preggo igång! Jag satt nästan och somnade efter frukosten så jag bestämde mig för att trotsa den lilla foglossning jag har, smärtan i hälen samt tröttheten och ta en promenad. Gabriel gjordes iordning och jag såg till att jag hade med åtminstone plånbok. Sen gav vi oss av. Jag tog den sedvanliga turen genom centrum men mycket långsamt. Jag väntade nästan på att min klocka skulle säga ifrån att jag slutat träna, så långsamt gick det men icke, den godkände hela rundan. Jag tog mig in i våra tre butiker med babykläder - H&M, Lindex och Kappahl men hittade inget speciellt. Eller jo det gjorde jag, men det var helt fel färger så jag var väldigt billig idag. Dessutom gick jag in på Kicks. Tänkte jag skulle se om det var något jag behövde köpa. Eller jag vet vad jag behöver köpa men jag hade verkligen ingen lust att göra det, så jag gick ut igen. 

Vi valde att gå hemåt och stannade till några minuter i lekparken. Gabriel blev som vanligt överlycklig för att få gunga. Så härligt att se honom skratta och le så mycket. Sen fortsatte vi den sista biten hem. Denna runda är alltså ungefär 1,5km och idag tog det nästan en halvtimme runt. Då stängde jag ändå av klockan när jag var inne i butikerna. Så nu går det långsamt! Men som tur är känner jag inget i fogarna ännu men foten är det värre med. 

Hemma kunde jag inte låta bli. Jag ställde Gabriels vagn framför dörren och sen tog jag fram krattan. I söndags var det två veckor sen Jonas slängde ut mossdödande medel i trädgården. Så det var dags att kratta bort all mossa. Jag visste att det inte skulle bli gjort så jag gjorde det själv. På bilden ser ni den mossan jag fick ihop på vänster sida utanför vår ytterdörr. Det är inte hela den gräsplätten, och plätten är inte stor, men jag började bli trött i kroppen så jag gav upp. Men två tredjedelar av den plätten är nu krattad, får se om jag orkar gå ner och ta det sista sen, eller om Jonas gör det. 

Mor kom in strax efter 13.30 och tillsammans med Lucas lyfte vi upp alla kartonger från källaren samt allt annat som skulle till tippen. Far min kom ju in med min svågers kärra igår och ställde av den. Vi hade bestämt att idag måste vi till tippen med åtminstone ett lass. Vi ville ju åkt igår egentligen, men då hann vi inte eftersom vi skulle på bio. Men vi lyfte upp alltsammans och sen väntade vi. När Jonas väl vaknat hade han inte så mycket till val utan fick hoppa i kläderna och hänga på kärran bakom bilen. Lucas och mor lyfte ut alltsammans på altanen och jag passade på att plantera de sista tomatplantorna. Att gå med kartonger och sedan även grenar till släpet var inget jag klarade av. Men att stå stilla och lyfta lite jord gick bra. 

Nu är mor och Jonas på tippen och kastar alltsammans. Vi fick inte med allt ris från busken och inget gammalt staket, men vi har åtminstone börjat. Förhoppningsvis kan Jonas nu fortsätta med att gräva hålet på baksidan. Om jag inte orkar kratta mer idag så kan jag fortsätta med det imorgon på dagen. Det är tungt för mig men det är åtminstone något jag kan göra en del i taget i alla fall.

Men nu önskar jag att vi verkligen inte var så uppbokade denna helg. Jag hade velat fixa och trixa hela helgen. Jonas behöver gräva om vi ska bli klara till nästa helg. Om jag sen krattar så är det en sak mindre för honom. Baksidan får han nog ta men framsidan är alltid något. När han fixar i trädgården kan jag fixa på övervåningen. Nu är ju badkarskanten som blockerat en dörr borta så jag kan kanske fixa lite med det jag vill nämligen allt inför vårt garderobsbygge. 

Men resten av dagen blir nog lugn trots allt. Jag känner medan jag sitter och skriver att det blir värre och värre i foten. Alltså hade det inte varit för den så hade jag ju krattat tidigare i veckan. Det gör mig så arg att jag ska bli så låst av en så töntig sak känner jag. Framför allt nu när vi har så mycket att göra och så lite tid att fixa med det. Känns som att vi har något hela tiden. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag