När ska man låta barn använda Instagram?

 Funderar och funderar. Jag la upp ett inlägg på instagram tidigare idag. Det fick mig att fundera på Lucas. När är det egentligen okej att låta sina barn ha Instagram? Eller ja både facebook och TikTok också såklart, men denna gång gäller det instagram. 

Jag använder min instagram till att visa upp vardagen, ungefär som här, fast mer bilder (ja jag har ju inte haft bilder i mina senaste inlägg, förlåt!) Det är bilder på barnen, huset, vad vi gör och så vidare. Ibland lägger jag upp en bild när vi spelar tv-spel allesammans och det är just det som fick mig att fundera. Lucas har inte frågat efter Instagram (tror han nämnt tiktok men där totalvägrar jag) men tanken slog mig ändå. Vid vilken ålder är det okej att barnen skaffar instagram? Eller facebook? 

Idag använder jag min facebook till att uppdatera Jonas familj med bilder på Gabriel känns det som. Vi lägger upp mycket videos och bilder för vi träffar ju inte dom lika ofta. Senast Jonas systrar var här var på Gabriels kalas, det vill säga för snart tre månader sen. Hans föräldrar var nere ett par helger innan dess. Så under tre månader har de inte kunnat se Gabriel växa så där personligt utan vi uppdaterar med bilder och videos. Då är facebook utmärkt eftersom alla kan se de, vi behöver inte skicka via sms och grejer till alla som vill se. Sen använder jag facebook även till att ha koll på evenemang och grejer runt omkring. Det var ju tack vare facebook jag gjorde härliga inköp på loppisar nu under våren, jag hade inte vetat om det annars. Det är väl ungefär det jag använder det till. Samma med instagram. Jag följer ju några större konton och får tips om recept och grejer. 

Jag vet flera i Lucas ålder som har instagram men vad använder man det till när man är 11 år?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag