Full aktivitet

 Inga bilder idag, trots att det har hänt en del. Men jag har helt enkelt inget batteri i luren så jag kan inte lägga över bilderna helt enkelt. Får se om jag kommer ihåg att göra det imorgon. 

Vi började dagen med frukost och sen åka ut till mina föräldrar. Min far skulle kolla över vad som hänt med bildörren. Det var lättare sagt än gjort då de behövde köpa in lite grejer. Så är det ju alltid, men det verkade vara riktigt tjurigt att få loss insidan av dörren för att se vad de behövde. Menmen, de löste det, såklart, men det tog längre tid än vi alla trodde.

Väl i stan igen slängde vi kartonger och hemma la vi båda grabbarna som hunnit bli trötta. Sen köpte jag ett spel - Hogwarts Leagacy. Sugen på att spela något som tar mig framåt och inte bara sitter och rullar tummarna. Men som alltid är det ju ett långt intro där man ska lära sig allt, ta sig runt och så vidare. 

Jonas och min far gjorde ännu ett ärende, de var och köpte den nya toalettstolen. Vi har ju haft en toalettstol som läcker på övervåningen. Ingen risk för vattenskador, men det rinner vatten konstant ner i toastolen. Lucas tryckte sönder spolknappen en gång och nu är det dags att byta stol. De köpte den nya men de sätter dit den imorgon då far min behöver lite verktyg. Så en del blev gjort idag, men inte så mycket som jag ville. 

Nu sitter jag och spelar mitt nya spel och morgondagen kommer betyda en ny toalettstol att använda samt att vi ska börja mäta i köket. Det ska blir så spännande och se vad vi ritar upp för kök. Vi har lite olika alternativ men jag tror vi redan hittat den lösningen vi vill sikta in oss på, nu gäller det bara att välja rätt skåp, hyllor och allt annat. Ska vi täcka för kyl och frys eller inte? Diskmaskinen? Så mycket att fundera på men det ska som sagt bli så roligt.

Har ni renoverat något stort i ert hus/lägenhet? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag