Nya skor

Idag har det varit en riktigt dålig dag. Jag tänker inte gå in på vad för det orkar jag inte nu. Men det har inte blivit att jag städat på övervåningen eller tagit fram julpynt. 

Vad jag åtminstone fått gjort är att jag köpt nya skor till träningen. Jag hittade ett par som förhoppningsvis kommer passa mina tassar bra under passet men också efter passet. Mor och jag åkte till Intersport i Eksjö för att få hjälp. Jag upplever att det har blivit så dåligt i Vetlanda. De har bytt ut hela personalstyrkan och de som jobbar där nu, är extremt dåliga på att hjälpa till. De dagar de kan hjälpa till är de lite halvdåliga på det de gör ändå så jag åker bara dit och köper det jag vet att jag kan köpa själv. 

Nu i Eksjö gjorde de även den här lilla analysen av hur man står på sina fötter. Aldrig blivit erbjuden tidigare. Killen som hjälpte mig var så bra så jag tog dom skorna han rekommenderade, efter mätningen samt att jag berättat om mina problem med hälen. Nu hoppas jag dessa kommer passa mig ypperligt. Extra plus i kanten när han rekommenderade butiken vägg i vägg om skor till spinningen. De hade inga i min storlek på Intersport men han tyckte jag skulle pröva hos cykelbutiken. De hade faktiskt ett par i min storlek, eller ja halva paret. En sko hittades inte men han skulle be sin kollega höra av sig imorgon med ett svar om vart skon är någonstans. Det kan vara så att de har kvar skon som ett provexemplar och den andra är trasig. Då kan jag förhoppningsvis beställa ett par för de va riktigt bra pris. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag