Korttids med övernattning

 I tisdags var det äntligen dags! Lucas skulle till Sturebo och han skulle sova över för första gången. Dagen för min del började med att jag skulle ta en promenad upp till Sturebo för att göra en genomförandeplan. Smågrabbarna fick följa med så vi tog en promenad upp. Jag skulle dessutom ta med den packning Lucas behövde. Att gå med syskonvagn plus en resväska var inte det lättaste! Men jag tog mig dit och vi gick igenom allting.

Det var märkligt på kvällen att inte hämta Lucas. Jag väntade på att de skulle ringa och säga att han ville hem men inga samtal och på morgonen sen fick jag en bild från frukostbordet. 

Jag ska vara ärlig, det var underbart att slipp ställa klockan en morgon. Att känna att man slipper tjata och gnata vid frukostbordet. Slippa irritation och allt som blir med Lucas. Att få sova tills smågrabbarna vaknat. Det var fantastiskt! Något som faktiskt är ännu mer fantastiskt är att Lucas ska vara på Sturebo varje tisdag. Med andra ord blir det en ”fri” morgon varje vecka. Det behöver vi. Man får en återhämtning som är mer än välkommen. 

Så nu ska vi testa detta en tid, varje tisdag med övernattning. Funkar det så blir jag överlycklig. Känns jättehemskt att säga att man vill vara ifrån sitt barn, men Lucas kräver otroligt mycket framför allt psykiskt. Och då behöver man avlastning helt enkelt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag