Lov är inte roligt all gånger

 Lucas har höstlov och det blir inte alltid lätt. Det är bara tisdag och han har redan tråkigt. Eller han har inte tråkigt, men han gör samma sak hela tiden så han tröttnar på ett annat vis. Hela helgen spelade han tv-spel. Igår måndag blev det lite mindre spelande men direkt när han kom hem va de kört. 

Han ska inte spela hela tiden, men jag orkar inte tjafsa längre. När han hade stopptid blev det alltid gnäll och tjafs, så jag har sagt att han får spela hur mycket jag vill, men skriker han - då stänger jag av allting direkt. 

Nu har han som sagt tråkigt och det beror på att han spelar hela tiden. Nu har han tröttnat för han varierar inte spelen så han är trött helt enkelt. Och hans kompisar spelar ju inte hela tiden som han sa, så det är ju tråkigt att spela själv. Jag kan inte vara med och spela för jag är ju hemma med grabbarna, och då är de deras fel att det är tråkigt. 

Jag tar ju inte åt mig, han får skylla sig själv helt enkelt. Men ”vad var det jag sa” passar utmärkt i denna sits. Att säga att jag inte tar åt mig är lite fel för det gör jag. Jag blir ledsen för att han aldrig kan vara nöjd. Kanske är så med alla barn, jag vet inte. Men han är verkligen aldrig nöjd. Innan fick han spela för lite, nu får han spela mer än alla andra och det är mitt fel att det är tråkigt. Ja listan kan göras enormt lång. 

Något som däremot är roligt är att jag idag kom iväg med smågrabbarna. Efter frukost gick vi till öppna förskolan. Mikael somnade i vagnen redan här hemma så jag parkerade så jag skulle höra honom lätt. Gabriel däremot ville bygga duplo och allt funkade jättebra. Var lite roligt just vid sångstunden men sen gick vi hem. En bra förmiddag helt enkelt. 


Här kan man stå och kika på trafiken


Nöjd kille som i måndags lyckades vända runt för första gången.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag