I helgen blev det ju snökaos, blev ni påverkade? Vi blev så enormt påverkade och det gör mig så irriterad! 

Anledningen till att vi blev så påverkade är att vi fortfarande har sommardäck på. Jag blir lika irriterad varje år. Jag släpper ju uppgiften att fixa med däcken då det är Jonas som äger bilen. Vi sålde min bil när jag gick hem på gravidpenning. Varför ha två bilar som kostar, när det räcker med en? Vi har haft en bil i två år och det har gått hur bra som helst. Det är någon gång det blivit lite körigt men det har gått att lösa ändå. 

Hur som helst, Jonas har inte bokat tid för att byta däck hos däckhotellet, och nu sitter vi här - det är snö överallt, och vi har sommardäck. Jag vet hur Jonas har tänkt - det gick snabbt, från 10 plusgrader till snö över två nätter. Dessutom vet vi att däcken är dåliga, inte så dåliga att det är körförbud, men vi behöver köpa nya däck efter denna vinter. Så för att det inte ska bli att däcken ska bytas mitt i säsongen, ville Jonas vänta så länge som möjligt. Men ja det gick ju inte så bra. 

Vet vad det roliga i denna soppa är? Första lediga tid är på torsdag... Eller ja det var den tiden Jonas fick. De sa att blir det akut så får han ju ringa så skulle de försöka lösa det. Jonas har varit ledig inatt och ska ringa nu på morgonen. 

Detta gjorde i alla fall att min mor fick agera chaufför i helgen. Vi behövde handla men eftersom mor min var inne hos oss och hade barnen medan vi bar möbler, var det inget som gjorde att hon var tvungen att köra in till stan. Så hon körde mig kors och tvärs över stan för att inhandla allting. Det var ju inte bara mat på ICA, jag ville även köpa mer fågelmat och lite sådana grejer så vi åkte ju till både ÖoB, RUSTA, Dollarstore och till sist Maxi. 

Men vad det ställer till det när man inte har någon bil och man behöver handla. Visst skulle vi kunna ta en promenad och handla. Men ibland behöver man handla mer än det man kan få med sig. Och jag hade aldrig kunnat gå till Ica samma dag som jag skulle till gymmet, då hade min fot gjort mer ont än vad den redan gjorde. 

Menmen, nu håller vi tummar och tår att vi kan få en tid förhoppningsvis idag. 

När byter ni däck? Samma dag som det blir lagligt eller väntar ni in i det sista så som Jonas gör? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag