Vagnen är komplett


 Ser ni liggdelen? Den kom hem idag medan vi var iväg och gjorde ärenden. 

Dagen började med att Jonas fick ta morgonen. För andra natten i rad vaknade Gabriel strax efter 01.00 och var vaken från och till ända till klockan 05 typ. Jag var ett vrak. Var uppe flera gånger och gav honom nappen, bäddade om honom och startade speldosan men det hjälpte aldrig mer än 10 minuter. Inte att han låg och gallskrek, ibland slumrade han nog till och mest pratade i sömnen. 

Mitt humör inatt var inte trevligt. Det gick från trötthet till tårar. Från tårar till ilska. Inte att jag var arg på Gabriel eller så, men mina sms till Jonas hade en väldigt bitsk ton men mest på grund av tröttheten. Jag kan ta att Gabriel är vaken nattetid, det tillhör. Det jag inte kan ta är att jag ska leva mitt liv genom att sova 2-3 timmar per natt, dricka kaffe och sen kanske sova 2 timmar på eftermiddagen. Jag får ju aldrig den riktiga sömnen på så vis. 

Så Jonas tog morgonen som sagt och jag låg i koma mellan typ 5.30-8.30. Innan dess hade jag sovit en timme mellan 23.30-00.30. När jag och Gabriel väl gick upp var han gnällig mest hela tiden och jag kände hur jag bara ville gråta. Vad jag än gjorde, var han inte nöjd. Tog upp han i damen, två sekunder senare ner på golvet för att börja böla och upp igen. Stackarn var trött men kunde inte sova! 

Vid 15.00 skulle Lucas till Sturebo. Han hade glömt detta eftersom jag inte var vaken och påminde honom och Jonas tänkte inte på de. Så de blev lagom mycket kaos strax innan. Men dit kom han och sen skulle vi handla och lite. Vi blev klara med vårt när Lucas skulle hem och väl hemma hade liggdelen då kommit. 

Middag i magen och sen börja reda ut hur man gjorde. Tycker vagnen ser bra ut, men det var en riktigt dålig beskrivning i hur man skulle montera den. Fanns liksom ingen kronologisk ordning i beskrivningarna. Och till liggdelen stod de att man skulle ta bort selen och tyg på sittdelen. Varför? Liggdelen sitter ju fast i chassit, inte i sittdelen…väldigt märklig beskrivning. 

Men nu har vi vår vagn. Den är monterad och allting finns med. Imorgon ska jag leta fram ett lakan att lägga över, vi ska ju inte börja använda den förrän om typ fem månader och den behöver ju inte bli dammig känner jag. Men att se den stå i gästrummet gör mig så pepp på promenader. Önskar verkligen att vädret kan balansera sig nu så jag kan ta en promenad dagligen. Det känns som att jag gått upp hur mycket som helst dessa dagar då jag inte rört på mig och jag borde inte gå upp i vikt eftersom jag redan är på tok för tung…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag