Katastrofhelg

 

Sista dagen på sportlovet och det går verkligen inte bra. Lucas började sitt sportlov förra fredagen med att ha pappahelg. Mor min kom in innan Lucas kom hem. Vi berättade att han fick välja vad han ville göra - stanna hemma eller åka till mormor. Han valde att åka till mormor. Han stannade där till onsdagen, förutom att han var hemma en stund på tisdagen men då var han också med mormor och Gabriel medan vi var på ultraljud. 

På onsdagen kom han som sagt hem. Och det har varit ett rent helsike nästan hela tiden. Han vill inte göra något alls, bara ligga i sängen och spela på telefonen. Och fine, det kan han väl få göra för det är ju trots allt lov. Men när han ligger och irriterar sig över att internet inte fungerar blir jag irriterad. Ännu mer irritation när han sen sätter sig och spelar med kompisarna på xbox och skriker över att det går så dåligt. Vi får i princip inte kontakt med honom eftersom han inte hör. Han VET att vi äter middag kl 18, osv men fortsätter med tekniken att han kan äta när han vill. Han har tappat oerhört mycket respekt den senaste tiden känner jag.

Så här har det fortsatt hela helgen. Jag har knappt kunnat visa mig i köket förrän han är igång. Så dagen började med "mamma vad är det för dag?" "Söndag" svarar jag. "Åh nej vad tråkigt, jag vill inte till skolan". Detta säger han varje dag och jag har kollat, han har hur roligt som helst i skolan. Så det handlar inte om att han mår dåligt eller så, han vill bara inte gå upp tidigt eller slösa tid på att vara i skolan. 

Så det brast för mig, totalt. Att börja morgonen med att höra honom gnälla över hur tråkigt allting är, gör att jag nästan exploderar. Jag är så trött på att möta så mycket negativitet hela tiden. Jag vill se livet positivt, vill vara glad och tacksam över livet och min familj. Att jag kunde finna lyckan. Att jag får omge mig med familjen jag älskar. Men att möta denna negativitet direkt på morgonen, VARJE dag, gör att jag orkar ingenting. Jag har massor att göra inför nästa helg när vi har kalas för Gabriel men jag orkar inte ta tag i något av det just nu. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag