Skrik, panik och påsklov


Igår var en jobbig dag för oss alla. Gabriel, stackars Gabriel. Han har magknip stackarn. 

Jag gav upp helt igår. Varför ens försöka? Han skrek och skrek. Jag grät och grät. Vad jag än gjorde så skrek han. Vädret var skit dessutom så det gick inte att lägga honom i vagnen och ta en promenad. Annars brukar han ju komma till ro i den och kan slappna av för ett tag i alla fall. När klockan närmade sig 14, gick jag helt enkelt upp till Jonas, la Gabriel där och sen ville jag ärligt talat inte se Gabriel mer. Bra mamma va? Självklart såg jag honom mer, jag matade honom, Jonas satt med honom i vardagsrummet med mig och jag hade honom i selen ett tag. 

Lactulos hjälpte inte på morgonen så framåt kvällen gav jag honom 1 ml till. Och där kom det - en laddning i blöjan som hette duga. När Jonas la Gabriel på skötbordet var det så mycket att det pös över i ryggen. Så vi gjorde det smidigt - av med kläderna på honom och spolade av honom i badkaret. Efter det somnade han på 30 sekunder och sov i nästan 6 timmar. 

Idag är det betydligt bättre. Han har ätit en gång, sovit och nu sover han även i vagnen. 


Lucas har påsklov denna vecka. Jag vet inte hur det ska gå med min energi och orka engagera mig i två barn samtidigt. Jag fick inte så mycket sömn inatt. Visst Gabriel sov 6 timmar, men jag hade en del att göra innan jag kom i säng så jag sov ungefär 4 timmar. Sen vaknade han och tog god tid på sig att somna om. När han väl somnade sov han på mig så jag kunde inte sova. Så jag fick lite endast lite sömn till sen, kanske 45 minuter eller något. 

Men det är tisdag och det är torsdag. Så jag fick med mig Lucas ut på promenad. Han hade helt enkelt inget val. Och han följde med. På torget fanns inte så mycket vi var intresserade av och eftersom han snällt fortsatte sparka på sin sparkcykel bredvid mig, fortsatte jag mot maxi. Där handlade jag snabbt några småsaker och sen satte vi oss för en snabb fika. Han blev nöjd så då är jag nöjd. 

Dagens projekt, jag fattar inte att jag gör detta med tanke på min enorma trötthet och uppgivenhet, är att fixa köket. Vi har för många prylar - fritös, kaffebryggare, brödrost och tekokare för hur mycket bänkyta vi har. Så nu slankat engagera mig i att få lite ordning. Dessutom behövs en plats för var Gabriels flaskor ska torka någonstans, diskbänken behöver städas av och så vidare. Så jag ska engagera mig i detta nu. Jag ska ta bilder på kaoset nu, så får ni se allt när det är klart. Istället får ni se lite bilder från igår. 


Det var dags att byta sängkläder, och även i Gabriel säng. Detta set är köpt på IKEA och hur gulligt är det inte?!


Sovstilen när vi var i Frövi. Babynestet är verkligen så bra! Inatt när Gabriel inte somnade om, hamnade han till slut i detta. Det var långt efter han somnar på mig, jag rullade helt enkelt av honom från mig ner i beatet bredvid. Väntade länge för att verkligen se till att han sov. 

På vägen hem från Frövi. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag