Måndag i Jönköping

Igår var det måndag och jag inser att jag inte skrivit sen i torsdags. Helgen har inte gett något kan man säga, inte mer än att Lucas var i Sjunnen vilket gav mig en chans att återhämta mig. Visst låter det hemskt? Återhämta sig för att man har sitt barn hemma. Men Lucas är krävande så man behöver återhämta sig för att orka.

Men igår var det måndag och jag hade en tid på sjukhuset. Jag åker varje år på mammografi. Det är tidigt med tanke på min ålder, men vi har en underliggande gen som gör att jag tyvärr löper större chans att få vissa cancerformer, däribland bröstcancer. Därav åker jag en gång o året och kollar så allt står rätt till. 

Igår hade jag möjligheten att få med mig Jonas. Han är ledig varannan söndag så det blev verkligen perfekt. Detta gjorde att vi två plus Gabriel fick möjligheten att gå på IKEA och få inspiration till vårt hus. 

På IKEA tog vi en fika medan vi inväntade att Gabriel skulle vakna och vilja äta. De nya restriktionerna gjorde att vi hade ett bord var. Visst, jättebra med restriktionerna så vi kan minska på smittan, men seriöst? Vi sitter i samma bil, vi bor ihop. Varför kan vi inte sitta vid samma bord och fika? Eftersom jag behövde hjälp vid matningen, fick Jonas ändå cirkulera runt mitt bord så vad är grejen liksom? 

Vi köpte i alla fall matstolen ANTILOP till Gabriel när han snart ska ha den, det är ett tag kvar men vi ska inte till Jönköping igen inom den närmsta tiden, så vi kan lika gärna passa på när vi ändå är där. Vi köpte även lakan till spjälsängen, vi behövde två till, nya hållare till toapapper samt kabelgömmor. Ja och en stång till ett duschdraperi. Vi ska sätta upp den på toaletten uppe så vi kan duscha även där. Mycket smidigare än att behöva gå ner en våning. 



Väl klara fick vi till Elgiganten. Jag fyller snart år så jag tittade på olika klockor att koppla till telefonen. Det lutar åt en aktivtetsklocka. Jag vill ”bara” ha GPS, kunna se aviseringar och vem som ringer i princip, inte ha massa funktioner som att inte bära med mig telefonen, EKG och så vidare. Så jag tittade lite eftersom jag tänkte ge en till mig själv i present, men jag väntar till efter födelsedagen eftersom jag säkerligen kommer ändra mig tre gånger till. 

Dags för lunch och jag fick äntligen äta på mitt älskade Liban Deli. Jag har saknat det stället! Har nog gått ett år sen jag åt där senast. Så jag njöt ordentligt kan man säga. På vägen ut stannade jag vid the Body Shop och köpte en scrub till mig själv.

Vi åkte till Lager 157 och köpte tre par byxor till Gabriel innan vi slutade shoppingen på Netonnet där vi köpte oss en AC. Förhoppningsvis kan jag sova denna sommar utan att må dåligt av värmen. 




Idag är Lucas hemma. Eller ja redan igår kom han hem för han hade förkylningssymtom och då får man inte gå i skolan. Han har förkylningssymtom som varenda människa just nu har. Så han får vara hemma och det är precis vad han vill. Han vill inte gå till skolan så just nu har han det perfekt eftersom det räcker med att han säger att han har ont i huvudet så får han gå hem. Det är hemskt att säga men jag behöver ha Lucas i skolan. Då får jag vila min hjärna för att orka eftermiddagen. Men nu är han hemma, igen. Så min efterlängtade långpromenad blev inställd idag eftersom Lucas skulle följa med och leta Pokemons. Jag kan inte nej honom för han helger vara ute, men jag behöver min återhämtning. 

Gabriel sover äntligen. Han har inte varit rolig inatt eller på morgonen. Känns som jag knappt har sovit och bara matat honom i princip. Men livet som småbarnsmor är ju sådant så det är bara att gilla läget. Det blir snart bättre. 

Så jag andas, tar det lugnt och njuter medan Gabriel sover. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag