Promenader, promenader och promenader

Hörni det är måndag! Jag har inte skrivit på ett par dagar men jag är ju sådan - skriver ett par dagar i rad och sen blir det tyst. Oftast är det tyst på helgerna, troligtvis för då har jag Jonas hemma och vi umgås på kvällarna. 

Under helgen som gick fick vi till årets första bana! Orienteringsklubben här i Vetlanda är så engagerade till att få ut folk i naturen. Så de har veckans bana. Ett visst område i kommunen är valt varje vecka och har sätter de upp kontroller och gör inte mindre än fyra banor med tillhörande kartor. Banorna är gjorda så att du som inte orienterar ändå ska kunna göra det utan hjälp, men samtidigt är den svåraste banan tillräckligt utmanande även för den som orienterat i många år. 

Vi brukar ta extra lätt, lätt och medel när vi går ut. Extra lätt brukar ha sina kontroller utmed stigen man kan följa hela varvet runt, lätt brukar ha flera kontroller gemensamt med extra lätt men man ska kanske sick-sacka mer mellan dom plus att det är några extra kontroller som inte ligger precis vid stigen. Medel har fler kontroller på ett större avstånd men även här är några kontroller gemensamma med de andra banorna. Svår är på ännu större yta, längre avstånd mellan kontrollerna och mer ”mitt ute i skogen” än vid stigen. 

Förra veckan utgick vi från gymnasiet och runt elljusspåret där vid. Denna vecka är det vid orienteringsstugan och elljusspåret där. 




Mor, jag och Lucas var ute och orienterade i strax över en timme  vi tog extra lätt och lätt samtidigt  ibland gör vi det när vi har ont om tid. Flera kontroller var var på båda kartorna men vi fick gå en längre runda ändå eftersom några kontroller på den lätta banan var en bit bort.

Det var kul att komma ut igen, men vi insåg både mor och jag att vinintresse gått i terräng på flera månader! Vi var så trötta efteråt.

Jag trodde jag skulle ha sådan träningsvärk i benen på söndagen så jag skulle få svårt att stå, men det var lugnt. Så pass lugnt att mamma, Lucas och jag (med barnvagn) tog en promenad på kvällen.

Idag på förmiddagen gick jag med Lucas till skolan och sen hem. Och under aftonen passade jag och Jonas på att promenera en sväng. Skönt med promenad! Framför allt nu när vädret bara blir bättre och bättre! 




Har ni haft en bra helg?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag