Motion i kuperad terräng!

 Torsdag innebär orientering. De första gångerna fick Gabriel följa med i vagnen, men nu får han stanna hemma med Jonas. På så vis kan jag fokusera lite mer på Lucas. 

Ikväll åkte vi till Landsbro och deras folkets park. Där har även gänget dom åker längdskidor sin klubblokal. Från folkets park finns fyra spår att använda sig av i sin träning, och under vinterperioden kan man åka längdskidor där i fina spår. 

Lucas och hans grupp hade fyra val av slingor. Lucas börjar såklart med den längsta direkt. 1,2 km och han ville ha med mig. Jag tänkte att det kunde jag ju haka på och oj vad jobbigt det var! Det är ganska kuperad terräng där ute, vilket jag visste av att ha orienterat där ute förra året, men också för att vi gick nästan en kilometer innan vi var framme vid startpunkten. Sen 1,2 kilometer på det sen. Jag kan säga att mina vrister känner av backarna nu. Men jag är nöjd och glad. Jag behöver träna och röra på mig. Trots att jag har ont i knäna sen innan, är jag behagligt mjukare i dom nu. Detta gör att jag från och med nu låter Gabriel vara hemma på åtminstone torsdagarna, sen får vi se hur jag gör på tisdagarna. Det är rätt skönt att promenera själv och inte behövs skjuta på en vagn. Jag håller ett annat tempo och har en annan hållning när jag går själv. Så vi får se, kanske är det bättre att jag går utan vagn 2-3 gånger i veckan? Och på torsdagarna kanonlag ju fokusera mer på Lucas då som sagt, då får han ha mig för sig själv i nästan två timmar beroende på var träningen är någonstans. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag