Shopping och tisdagsträning

Tisdag är torgdag, det är tradition sen långt tillbaka. Jag minns när jag var mammaledig med Lucas, jag gick till torget nästan varje vecka. Det är något speciellt helt enkelt. 

Jag tänkte först att jag skulle gå med Lucas till skolan. Gabriel skulle somna i vagnen och jag skulle fixa med tvätt och grejer här hemma. Sen framåt 11 skulle jag bege mig till torget och även lite affärer. Det enda som inte blev som det skulle var att Gabriel somnade hemma i sin säng, inte på promenad till skolan med Lucas. 

Jag kastade i mig en lunch, gav Gabriel en flaska och sen strax efter klockan 11 begav jag mig ut. Vi bor endast fem minuter från Storgatan och där affärerna börjar, så jag valde att gå raskt och få upp lite flås. Väl vid H&M sänkte jag farten och gick in. Förra veckan valde jag att inte handla något till Gabriel för jag tyckte han hade tillräckligt med kläder. Det hade han inte kan jag säga. Idag fanns det endast två bodys kvar o lådan. Stl 56 börjar bli för litet nu. Vissa kläder passar fortfarande men det mesta är lagt på hyllan. 

Jag hittade i alla fall fem bodys och två par byxor. Jag velade länge på vad jag skulle köpa. Man fick ta tre för två, och då va det 2-pack och 3-pack. Jag valde ett 2-pack med bodys (dom till höger i bild) samt ett 2-pack byxor (till vänster i bild) i hans nuvarande storlek. Ett 3-pack bodys (de i mitten) i kommande storlek blev det också. Det dröjer ett tag till den storleken men jag vill inte köpa allt i samma storlek, då hinner vi inte använda allting. 



Vid torget blev det inga inköp. Donutvagnen var där men jag ville inte handla denna gång. Istället gick jag in på Lindex men hittade inget. Shoppingen avslutades på kicks där jag köpte en ny rengöring eftersom den jag har nästan är slut. 

Dags att gå hem och jag la i en högre växel igen. Hemma njöt jag av att det gått bra och att jag rört på mig. 

Under kvällen har Lucas varit på din andra tisdagsträning. Denna gång var det inte lika roligt eftersom det var bara träning och ingen lek. Men han fortsätter nog ändå. Jag passade på att ta med mig vagnen och promenera en halvtimme.



Nu är det dags att sova. Jag fryser lite lätt efter kvällens ansträngning och fötterna värker. Det är en bra värk men det känns inte jätteskönt. Men vad gör man? Jag är tyngre än jag var innan graviditeten, tyngre önskat någonsin varit förutom när Gabriel låg i magen och jag har en lång väg att gå. Ett steg i taget och förhoppningsvis kan jag i alla fall gå ner en del av vikten själv. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag