Intensiv helg

 Helgen som varit skulle blivit en av de bästa på året, men den slutade i katastrof. 

I torsdags fyllde jag år som jag nämnt i tidigare inlägg  kalaset i fredags ställdes in och jag mådde bara skit. Jag blev piggare framåt lördagskvällen och kände att jag var nästan normal på söndagsförmiddagen. Men sen var det igång igen. Mina föräldrar kom in strax innan Lucas kom hem. Så det blev lite firande i alla fall. Men som vanligt var han uppspeedad till max så det var svårt att få honom att lugna sig. Men kvällen blev hyfsat bra i våra mått. 

Men idag var vi tillbaka på ruta ett. Lucas vill ha sällskap men han förstår inte att han fortfarande har en tid att passa. Så det höll på att gå illa redan på morgonen för han och mig. Jag blev skitslut efter att skickat honom till skolan så jag var nervös i kroppen ett bra tag efteråt. Eftersom Jonas var ledig natten till idag, passade vi på att åka till tippen. Säckar med mossa, kartonger, batterier, lampor och metall skulle slängas. Så skönt att bli av med allting! Vi såg en bil som hade en kärra packad med vardagsskräp, vi snackar mjölkpaket, äggpaket och så vidare. Varför sparar man på sig så enormt mycket skräp innan man slänger det? Visst vi sparar mer än vi borde eftersom vi bor så nära en återvinningsstation, men dom tog seriöst priset!

Vi passade på att göra ärenden och väl hemma satte vi oss och kopplade av i soffan. Lite lunch och ett par avsnitt av serien ”Castle” på Disney+.

När Lucas kom hem påbörjade vi vårt nya projekt! Vi ska göra iordning hans rum från golv till tak! Vi ska tömma rummet, ta bort lister och riva tapet. Sen sk jag precis som i Gabriels rum måla runt fönstret samt dörren. Väggarna ska grundmålas och sen på med färg. Golv ska läggas och till sist nya lister. Rubbet igen med andra ord. 

Under resans gång kommer Lucas hjälpa till. Så här nedan får ni bilder på hur det ser ut idag och sen uppdaterar jag under resans gång. Vi kommer inte stressa! Detta ska vara ett projekt där Lucas ska hjälpa till mycket mer och förhoppningsvis kan han få en inblick i lite mer av livet av detta. 


Lucas rum sett från hans dörr.


Lucas rum sett från fönstret.


Lucas rum sett från dörren igen. 

Utöver att vi ska göra iordning hans väggar och golv, ska vi passa på att organisera om lite. Jag har tänkt om vad gäller hans garderob. De nedersta hyllorna ska nu husera leksaker, det har innan legat sängkläder där. Det är samma sak i garderoben på Gabriels rum, den är för tillfället full med blöjor, för små kläder och sängkläder. Så min nya tanke är att vi i det som idag är min klädkammare, ska bli en garderob för sängkläder, väskor och andra prylar vi vill ha här uppe. Så här får ni bilder på garderoben också! Garderoben kommer ju ändras allt eftersom. Idag är mina kläder där som sagt men när dom försvinner, försvinner även hängarna och det. Men när det blir vet vi inte, vi har inte ens löst planlösningen på vårt sovrum ännu...






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag