BVC

 Idag var det dags för BVC. Jag såg verkligen fram emot besöket då vi haft frågor om hans skrikande. Fast det låter så fel att säga att han skriker, snarare att han gnäller högt. Först när han har panik skriker han, och det är inte särskilt ofta. Som alltid tog jag en promenad till BVC. Det tar ju knappt 10 minuter att gå dit så varför ta bilen? Medan vi väntade på Ewa som är vår BVCsköterska, lyckades jag ta denna bild, hur underbar är han inte?! 



Vi pratade som alltid om Gabriel. Jag berättade om magen och jag fick tips på hur vi ska göra. Jag var inne på att byta ersättning men insåg att det är nästan bara dumt att börja laborera. Då blir det eventuellt körigt för honom nu i x antal dagar innan den nya ersättningen kommit in i hela hans kropp och så ska han vänja sig. Det kan liksom bli värre perioder av gnäll/skrik än hittills. Så vi stannar kvar vid den vi har - Semper Lemolac. Visste ni att den är den mildaste ersättningen som finns, även om du jämför med andra märken? Men det är ju inte ersättningen som stoppar magen, det är tarmarna som inte är helt utvecklade. 
Men som sagt, vi stannar kvar vid ersättningen vi har och härdar ut istället. 

Vikten fortsätter att ticka uppåt. Efter 6 veckor är han uppe på över fem kilo! Han har nästan gått upp två kilo sen han föddes, och han har ökat sex centimeter i längd. Det är ju märkligt att det inte knakar i honom när han växer så fort. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Imorgon fast tre dagar senare

Stökigt bord

En drömtisdag